IT Akadeemia programm

IT Akadeemia on Eesti riigi, ülikoolide, kutsekoolide ning info- ja kommunikatsioonitehnoloogiaga (IKT) ettevõtete koostööprogramm IKT-ga seotud hariduse kvaliteedi tõstmiseks, valdkonna teaduse arendamiseks ning vajaliku tööjõuressursi tagamiseks.

IT Akadeemia toimib koostööplatvormina, mille kaudu jõuavad ettevõtjate ja ühiskonna vajadused IKT valdkonna haridusse ja ülikoolidesse. IT Akadeemia toel edendame IKT teadust, IKT kõrg- ja kutseharidust, toetame informaatikaõpetajate järelkasvu ja küberkaitse suvekooli läbiviimist. Samuti korraldame IKT arendusprojektide taotlusvoore ja stipendiumikonkursse.

Meie ülesanded:

  • IT Akadeemia programmi ellu viimine ja tegevjuhtimine;
  • Programmi partnerite koostöö koordineerimine ja korraldamine;
  • IKT kutse- ja kõrghariduse ning teadus- ja arendustegevuse seire;
  • Valdkondlike uuringute ja analüüside tellimine ning teostamine;
  •  IT Akadeemia programmi teavitustegevuste elluviimine

IT Akadeemial on unikaalne juhtimisskeem. Programmi juhib IT Akadeemia juhtkomisjon, kuhu kuuluvad ettevõtjate, HTMi ja MKMi esindajad ning programmis osalevate haridusasustuse juhid. Haridus- ja Noorteametis on vajalikud ressursid programmi ellu viimiseks ja tegevjuhtimiseks ning programmi strateegilise juhtimise toetamiseks.

Mees ja robootikaseadmed

IT Akadeemia tegevussuunad

IKT teaduse toetamise eesmärgiks on Eesti majanduse ja laiemalt kogu ühiskonna innovatsioonivõimekuse kasvatamine läbi IKT targema kasutuse, IKT teadus- ja arendustegevuse võimekuse kasvatamine prioriteetsetes teadussuundades ning teadus- ja arendustegevuse sidumine õppetegevusega kõigil kõrghariduse astmetel.

Toetatavad teadussuunad

Teadussuunad, mille juhtpartner on Tartu Ülikool:

  • Tehisintellekt ja masinõppimine
  • Andmeteadus ja suurandmed
  • Robotite-inimeste koostöö ja asjade internet tööstuse protsessides

Teadussuunad, mille juhtpartner on Tallinna Tehnikaülikool:

  • Tarkvara usaldusväärsus
  • Tarkade asjade internet
  • Riistvara ja süsteemide turvalisus ning usaldatavus

Teadussuunad, mille juhtpartner on Tallinna Ülikool:

  • Digipööre ja elukestev õpe

Viited ja failid

 Tegevusi rahastatakse osaliselt meetme „IKT programm“ raames Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest (proj. nr. 2014-2020.4.05.19-0001).

IT Akadeemia tegevuste eesmärk kõrghariduse suunal on, et info- ja kommunikatsioonitehnoloogia valdkonnas kõrgharidustaseme õpe ja lõpetajate arv vastaks tööturu vajadustele.

Tegevuste tulemusena kasvab IKT valdkonnas üliõpilaste vastuvõtt, väheneb väljalangevus, suureneb lõpetajate arv ja lõpetajate erialased teadmised ja oskused on kooskõlas tööturu vajadustega.  

IT Akadeemia partnerid kõrghariduses on Tartu Ülikool, Tallinna Tehnikaülikool ja Tallinna Ülikool. 

Kõrghariduse tegevussuunad:

  • Õppetöö ajakohastamine ja õppekavade arendamine.
  • Õpetamise võimekuse tagamine ja akadeemiliste töötajate toetamine.
  • Katkestamise vähendamine.
  • Motiveeritud üliõpilaskandidaatide arvu kasvatamine
     

Õppetöö ajakohastamine ja õppekavade arendamine

Õppetöö ajakohastamiseks ja õppekavade arendamiseks kaasajastavad partnerid koostöös tööandjate, erialaliitude ja vilistlaste esindajatega IKT valdkonna kõrgharidusõppe esimese ja teise astme õppekavasid sh töötatakse välja mooduleid ja mikrokvalifikatsioone. Tasemeõppe õppekavade ja loodud mikrokvalifikatsioonide rakendamise toetamiseks luuakse uut ja kaasajastatakse olemasolevat digitaalset õppevara.  

Õppe vastavuse suurendamiseks tööturu vajadustega arendatakse ja uuendatakse ettevõtete ja ülikoolide koostöömudeleid (nt tööstusmagistrantuur*) ning rakendatakse neid õppe läbiviimisel.  

*Tööstusmagistrantuur on magistriõppe õppetöö vorm, mille raames korraldatakse üliõpilastele praktilist õpet asutuse või ettevõtte reaalses töökeskkonnas õppekava õpiväljundite saavutamiseks. Õpet rakendatakse kõrgkooli, üliõpilase ja praktikakoha koostöös.  

Õpetamise võimekuse tagamine ja akadeemiliste töötajate toetamine

Õpetamise võimekuse tagamiseks ja akadeemiliste töötajate toetamiseks korraldatakse IKT erialaõppejõudude jt õppetööd läbiviivate spetsialistide osalemist erialastel, eriala didaktika ning metoodika koolitustel ja õpisündmustel ning osalemist konverentsidel ja õppereisidel; võimaldatakse ligipääs arenduskeskkondadele ja professionaalsetesse koolituskeskkondadesse. Eestis töötavatel välisõppejõududele pakutakse eesti keele õpet tasemel, mis toetab töötamist eestikeelses keskkonnas.  

Katkestamise vähendamine

Katkestamise vähendamiseks pakutakse esimese ja teise astme üliõpilastele edasijõudmist toetavaid tegevusi, mille väljatöötamisel ja pakkumisel arvestatakse erinevate sihtrühmadega. 

Motiveeritud üliõpilaskandidaatide arvu kasvatamine

Motiveeritud üliõpilaskandidaatide arvu kasvatamiseks tehakse koostöös üldhariduskoolide, kutseõppeasutuste ja tööandjatega tegevusi, mis tõstavad noorte teadlikkust IKT valdkonnas pakutavast õppest ning tööturu võimalustest. Tegevused on suunatud mh naisüliõpilaste toomiseks IKT õppevaldkonda kõrgharidusõppe 1. astmele.  

Tegevusi viiakse ellu Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi programmi „IT Akadeemia ja inseneriakadeemia arendamine kõrghariduses“ raames. Eesmärk on, et inseneeria ning info- ja kommunikatsioonitehnoloogia valdkondades kõrgharidustaseme õpe ja lõpetajate arv vastaks tööturu vajadustele. Tegevuse tulemusena kasvab toetatavates valdkondades üliõpilaste vastuvõtt, väheneb väljalangevus, suureneb lõpetajate arv ja lõpetajate erialased teadmised ja oskused on kooskõlas tööturu vajadustega. Tegevuste periood on 01.05.2023-31.08.2029, kogumaksumus 34 048 900 EURi. 

IT Akadeemia tegevuste eesmärk kutsehariduse suunal on suurendada kutseõppe lõpetajate vastavust tööturu vajadustele IKT valdkonnas.  

Programmi on kaasatud Tallinna Polütehnikum, Tartu Rakenduslik Kolledž ja Ida-Virumaa Kutseõppekeskus, samuti teeme koostööd ülikoolide ja ettevõtetega.

Kutsehariduse tegevussuunad:

  • Tasemeõppe kaasajastamine.
  • Õpetamise võimekuse tagamine ja õpetajate toetamine.
  • Katkestamise vähendamine.
     

Tasemeõppe kaasajastamine

Tasemeõppe kaasajastamiseks arendatakse ja uuendatakse IKT valdkonna riiklike õppekavasid ja IKT valdkonna tasemeõppe kooliõppekavasid lähtuvalt osapoolte tagasisidest. Arendustegevustesse kaastakse kõrgkoolide, tööandjate, erialaliitude ja vilistlaste esindajad. Tasemeõppe õppekavade rakendamise toetamiseks luuakse või kaasajastatakse uut ja olemasolevat digiõppevara. Loodud õppevara tehakse tasuta kättesaadavaks kõigile kutseõppeasutustele. 

Tagamaks IKT erialade õppijate tase ja õppijate erialakindlus töötatakse välja ühtseid IKT valdkonna kutsekeskhariduse õppekavadele sisseastumise põhimõtted. Lähtuvalt loodud põhimõtetest luuakse sisseastujatele erialased sisseastumistestid, sisseastumiskursused või muud lahendused, mille rakendumist analüüsitakse ja vajadusel uuendatakse iga-aastaselt. Sisseastumiskursuseid saavad põhikoolid pakkuda ka valikainena. Loodud sisseastumisteste või kursusi saavad kasutada kõik kutseõppeasutused, kus toimub IKT erialade õpe.  

Tegevuste raames töötatakse välja praktikute ja ülikoolide õppejõudude kaasamise põhimõtted sh ühised moodulid, projektid, praktika, juhendamine jne. Põhimõtteid piloteeritakse ja tulemusi tutvustatakse ka teistele kutseõppeasutustele.  

Õpetamise võimekuse tagamine ja õpetajate toetamine

Õpetamise võimekuse tagamiseks ja õpetajate toetamiseks toetatakse IKT valdkonna kutseõpetajate ja üldõpingute õpetajate erialaste, eriala didaktika ja metoodika ning meeskonnatöö oskuste ja teadmiste arendamist.  

Kutseõpetajate järelkasvu kindlustamiseks toetatakse alustavaid IKT eriala kutseõpetajaid sh pakutakse mentorlust, tugivõrgustikku, seminare, koolitusi ja muid toetavaid tegevusi. Tegevuste tulemusena elab alustav õppejõud paremini sisse organisatsiooni, paraneb tema õpetamise ja juhendamise kvaliteet, kasvab õpetamise efektiivsus ja motivatsioon töötada kutseõpetajana.  

Katkestamise vähendamine

Katkestamise vähendamiseks pakutakse esimese aasta õppuritele tasemeõppele lisaks sisseelamisprogramme või -laagreid ning vajadusel tasanduskursusi. Töötatakse välja ja rakendatakse koolides õppurite mentorluse (õpetaja-õppur) ja tuutorluse (õppur-õppur) põhimõtted kõikidele õppuritele. Õppuritele korraldatakse inspireerivaid õpilasüritusi. Töötatakse välja õpiteed, et kutsekeskhariduse IKT erialade lõpetajatel oleks võimalus sujuvalt õpinguid jätkata kõrghariduse tasemel.  

Tegevusi viiakse ellu Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi programmi „IT Akadeemia ja inseneriakadeemia arendamine kutse-, üld- ja huvihariduses“ raames. Eesmärk suurendada kutseõppe lõpetajate vastavust tööturu vajadustele inseneeria ning info- ja kommunikatsioonitehnoloogiate valdkondades ning suurendada inseneeria valdkonna populaarsust. Tegevuste tulemusena kasvab toetatavates valdkondades kutseõppe tasemeõppes õppijate arv, väheneb väljalangevus ning lõpetajate teadmised ja oskused on kooskõlas tööandjate ootustega ning üldhariduskoolide õppijad on teadlikumad oma õpivalikute tegemisel. Tegevuste periood on 01.06.2023-31.12.2029, kogumaksumus 24 763 600 EURi. 

Kaasrahastanud Euroopa Liit. Vasakul Euroopa Liidu lipp. Paremal Eesti tuleviku heaks logo Eesti lipuga.

IT Akadeemia täiendus- ja ümberõppe tegevuste eesmärk on aidata kaasa IKT-oskuste ja teadmistega spetsialistide arvu tõusule, kes on võimelised integreerima valdkonnapõhiseid tehnoloogiaid IKT-lahendustega. Kuna IKT-erialade õppes ja IKT-valdkonnas töötavate inimeste seas on naiste osakaal meestega võrreldes madalam, toetatakse naiste suuremat osalust täiendus- ja ümberõppe programmides.

Tegevusi viiakse ellu vahemikus 01.07.2022 kuni 30.06.2026 ja neid rahastatakse "Taaste- ja vastupidavusrahastu reformi 2 "Oskuste reform ettevõtete digipöördeks" elluviimiseks"" toetuse andmise tingimuste alusel. Toetuse suurus on 10 000 000 eurot (käibemaksuta).

Meetme tegevussuunad

  • Valdkondlike IKT-moodulite loomine tasemeõppe õppekavadel

IKT-teadmised peavad saama osaks erinevate valdkondade spetsialistide ettevalmistuses ja täiendõppes, et nad oleksid võimelised infotehnoloogiat rakendama oma valdkonnas ja olema targaks tellijaks IKT-teenuste sisseostul. Selleks luuakse meetme tegevuste raames võimalus valdkondlike IKT moodulite loomiseks tehnika, tootmise ja ehituse õppevaldkond ning teeninduse õppevaldkonna transporditeenuste õppekavarühma (logistika) tasemeõppe õppekavadel. Kõrgkoolid ja kutsekoolid töötavad välja oma tegevuskavad, viivad arendustegevused ellu ja piloteerivad välja töötatud koolitusi, metoodilisi juhendeid ja õppematerjale. 
Välja töötatud moodulite ja täienduskoolituste alusel õpetamine toimub hiljem meetme raames läbi Haridus- ja Teadusministeeriumi riikliku koolitustellimuse, mille alusel saavad IKT-teadmised vähemalt 900 inimest.

  • Ümber- ja täiendõppe programmid IKT-spetsialistide juurdekasvuks

Ettevõtetes töötavate IKT-spetsialistide arvu tõstmiseks viiakse meetme raames ellu juurdekasvu programmid, kus erinevate elualade inimestel on võimalik omandada IKTga seotud oskused ja teha seeläbi karjääripööre. OSKA IKT prognoosidest lähtuvad ja hangete alusel tellitavad programmid viiakse ellu nii, et need sisaldavad suurel määral ka praktilist õpet.

Noorem tarkvaraarendaja ümberõppe koolitusprogramm 

  • Täienduskoolitusprogramm infoturbejuhtide juurdekasvuks

Info- ja kommunikatsioonitehnoloogiate kiire areng on kaasa toonud suurema sõltuvuse küberruumist nii majanduse kui ka riigi toimimise tasandil. Küberruumist olenevad üha enam pakutavad avalikud teenused. Sinna liigub üha enam andmeid, mis tekivad nii teenuste kasutamisel, aga ka erinevatest andmesidevõrkudesse ühendatud seadmetest. Uute infoturbejuhtide ja praeguste täiendõppe vajadus tuleneb ka uute infoturbestandardite rakendamisest. 
Tegevuste raames töötatakse välja ja viiakse hanke alusel läbi täienduskoolituse programm 200 küberturbejuhi koolitamiseks. 

Infoturbejuhtide koolitusprogramm

  • Juhtimisvõimekuse koolitusprogramm VKE-de digipöörde toetamiseks

Enamus Eestis tegutsevatest ettevõtetest on väikese ja keskmise suurusega. Oluline on, et nende ettevõtete juhid oleksid teadlikud IKT kasutamisest saadavast võimalikust kasust ning neil oleks olemas rakendamiseks vajalikud teadmised ja oskused. Täienduskoolitusprogrammi kaudu omandavad juhtivtöötajad teadmised ettevõtte digitaliseerimisest tekkivast lisandväärtusest (mh oskused kavandada ettevõttes tööprotsesside automatiseerimist, digitaalsete tehnoloogiate ning robotite kasutuselevõttu kui ka uute lahenduste väljatöötamist). 
Pilootkoolitusel saavad osaleda 100 juhti. 

VKE digipöörde toetamise koolitusprogramm

  • IKT kutsestandardite uuendamine

Kutsestandardid kirjeldavad kutsetegevust ja vastaval kutsel tegutsemiseks vajalikke oskuseid, teadmisi ning hoiakuid. Kutsestandardid on haridusasutustele aluseks tööturu nõudmistele vastavate õppekavade ja koolitusprogrammide koostamisel, tööandjale abiks töötajate pädevustega seotud valdkondades ning toetavad töötajat isikliku arengu ja karjääri planeerimisel.
Tegevuste raames ajakohastatakse ning luuakse vajadusel uued IKT valdkonna kutsestandardid ja oskusprofiilid. Kavas on uuendada vähemalt viis kutsestandardit, tegevusi juhib SA Kutsekoda. 

Viited ja failid

Tutvu "Oskuste reform ettevõtete digipöördeks" seotud materjalidega siin

Vasakul Euroopa liidu lipp ning kiri "Rahastanud Euroopa liit NextGenerationEU", paremal eesti lipp ja kiri "Eesti tuleviku heaksE"

Eesti koolides on puudu üle 200 informaatikaõpetaja, mistõttu on 2018. aastal alanud tegevuse eesmärk leida ja toetada lahendusi, mis aitaks kvalifitseeritud õpetajaid koolidesse juurde tuua. 

ITA programmist toetame informaatikaõpetajate väljaõppe tugevdamist ja uudsete meetmete kasutuselevõttu Tartu ülikoolis ja Tallinna ülikoolis, kellele on määratud kaasvastutus õpetajakoolituse eest. 

Tegevussuunad

  • Informaatikaõpetajate magistriõppe tugevdamine läbi õppekava arenduse ja ainete uuendamise. 
  • Magistriõppe arendamine informaatika didaktika alase doktoriõppe tugevdamise abil. 
  •  Informaatikaõpetajate, informaatikaalaste huviringide juhendajate jt teadmiste ja oskuste taseme tõstmine. 
  • Teiste ainete õpetajatele informaatika õpetamise baasteadmiste ja -oskuste jagamine. 
  • Toetuse abil luuakse õppelaborid, kus õpetajad õpivad õppetöös rakendama kaasaegset tehnoloogiat.
  • Meetmest rahastatakse tudengite stipendiumite maksmist. 
Õpetaja robotiga

Kõrg- ja kutsekoolide valdkondlike IKT moodulite arendustegevusi toetatakse 1,5 miljoni euroga


Taotlusvooru eesmärgiks on Eesti kõrgkoolides ja kutseõppeasutustes tehnika, tootmise ja ehituse õppevaldkondade ning teeninduse õppevaldkonna transporditeenuste õppekavarühma (logistika) uute valdkondlike IKT moodulite väljatöötamine või olemasolevatesse moodulitesse ja õppeainetesse IKT oskuste integreerimine ning õppe pakkumine tasemehariduses kui ka täienduskoolitusena.

IKT moodul võib olla õppeaine, moodul, täienduskoolitus, mikrokraad, mikrokvalifikatsioon, mida saab pakkuda tasemehariduses ja/või täienduskoolitusena mahuga 5-30 ainepunkti. Tegevuste elluviimisel peab olema aluseks loodavate koolituste vastavus tööjõuturu vajadustele ning selleks tööandjate kaasamine.

Toetatavad tegevused on valdkondlike IKT-moodulite väljatöötamine või olemasoleva kaasajastamine, sealhulgas:
•    Digitaalsete innovaatiliste õppematerjalide loomine.
•    Väljatöötatud valdkondlike IKT-moodulite ja õppevara piloteerimine õppetöös.
•    Õpetajate ja õppejõudude koolitamine väljatöötatud IKT-moodulite läbiviimiseks ja loodud õppematerjalide kasutamiseks õppetöös.
•    IKT-mooduli raames läbi viidava õppetööga otseselt seotud tark- ja riistvara (sh seadmed ja tarvikud) ja materjalide, soetamine (kuni 20% tegevuskava kogueelarvest).

Tegevuste elluviimine toimub perioodil 01.12.2023-30.11.2024.a
Taotlusvooru täpsed tingimused on toodud haridus- ja teadusministri käskkirja lisas, mille leiad dokumentide sektsioonist, lehe alt. 
 

Rahastatud projektide nimekiri
Kool Projekt Valdkond Toetuse summa (eurodes)
Tallinna Tehnikaülikool Õppeainete “Navigatsiooni riskide juhtimine” ja „Tarneahela protsesside ja liikuvuse digitaliseerimine” loomine ja arendamine, sh mikrokvalifikatsiooni kavadeks ja täienduskoolituse kursusteks  Logistika 120 000
Eesti Lennuakadeemia Raadioside mikrokvalifikatsioon  Tehnika 120 000
Eesti Maaülikool Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia alammoodul õppekavale Tehnotroonika (81050)  Tehnika 120 000
Tallinna Tehnikaülikool IKT moodulite väljatöötamine ja uuendamine tehnika valdkonnas Tehnika 120 000
Tallinna Tehnikakõrgkool EPlan tarkvara kasutamine elektri- ja automaatikaprojekteerimises  Tehnika 102 925
Tallinna Polütehnikum Kursus "Küberturvalisus tehnikasektoris"  Tehnika 106 620
Tallinna Tööstushariduskeskus Tööstuslikud infovõrgud, Tööstus IT turvalisus, Külmatehnika andmeside ja IT turvalisus  Tehnika 120 000
Tallinna Tehnikaülikool IKT moodulite väljatöötamine ja uuendamine tootmise valdkonnas  Tootmine 120 000
Tartu Rakenduslik Kolledž Pagari- ja kondiitritoodete tehnoloogia õppekavasse IKT-mooduli väljatöötamine ja piloteerimine Tootmine 75 145
Eesti Maaülikool Mikrokraad: BIM kasutamine madala süsinikujalajäljega puithoonete projekteerimisel  Ehitus 120 000
Tallinna Tehnikaülikool Ehituse hoonete ja rajatiste valdkonna IKT õppemooduli väljatöötamine Ehitus 120 000
Tallinna Tehnikakõrgkool Moodul “Aja- ja rahajuhtimine mudelprojekteerimises”  Ehitus 120 000
Tartu Rakenduslik Kolledž Kütte- ja jahutussüsteemi lukkseppade õppes hooldus-, remont- ja ehitustööde digitaalse haldamise ja dokumenteerimise kursuse väljatöötamine Ehitus 115 000

Dokumendid

Lisainfo

Helen Karolin
IT Akadeemia programm
Haridus- ja Noorteamet
e-post: [email protected]

IT Akadeemia programmi raames anname koostöös Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liiduga Ustus Aguri nimelist doktorandistipendiumit. Doktorandistipendium on kõrgeim valdkonna tunnustus Eestis. 
 

Loe lähemalt: Ustus Aguri stipendium
 

2023. aastal pälvis stipendiumi Tallinna Tehnikaülikooli (TalTechi) info- ja kommunikatsioonitehnoloogia kolmanda aasta doktorant Mohammad Eslami, kelle doktoritöö teema on „On the use of defensive schemes for hardware security“. Eraldi reale: Doktoritöö juhendajad on Tallinna Tehnikaülikooli arvutisüsteemide instituudi professor Samuel Pagliarini ja vanemteadur Tara Ghasempouri.

Loe lähemalt

IT Akadeemia programmi strateegilise juhtimisega tegeleb haridus- ja teadusministri kinnitatud  juhtkomisjon.

Juhtkomisjoni koosseisu kuuluvad:

  • Renno Veinthal - Haridus- ja Teadusministeerium, teadus- ja arendustegevuse ning kõrg- ja   kutsehariduse poliitika asekantsler
  • Margus Haidak - Haridus- ja Teadusministeerium, kõrg- ja kutsehariduspoliitika ning elukestva õppe osakonna juhataja
  • Luukas Kristjan Ilves - Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, digiarengu asekantsler
  • Jüri Jõema - Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu nõunik
  • Ivo Lasn - Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu juhatuse liige; Playtech Estonia OÜ direktor
  • Agu Leinfeld - Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit; AS Datel SenseTech divisjoni direktor
  • Ants Sild - Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit; Baltic Computer Systems AS juhatuse liige

Juhtkomisjoni nõuandvad eksperdid on:

  • Hendrik Voll, Tallinna Tehnikaülikooli õppeprorektor
  • Tartu Ülikool (nimetamisel)
  • Katrin Niglas, Tallinna Ülikooli teadusprorektor

Juhtkomisjoni ülesanded on:

  • Kinnitada IT Akadeemia (edaspidi ITA) programm.
  • Kinnitada ITA toetusmeetmed ning iga-aastane eelarve.
  • Kinnitada reeglid ja juhised, mis on vajalikud ITA tegevuste elluviimiseks.
  • Teostada järelevalvet ITA programmi elluviimise üle (sh kinnitada programmi aruandlus) ja analüüsida tulemusi.

IT akadeemia viib läbi IKT valdkonna uuringuid ja analüüse, mh kaardistame IKT valdkonna arenguid kutse- ja kõrghariduses, IKT teaduses ning ettevõtluses.

Ettevõtete ja kutseõppeasutuste koostöömudel

Ettevõtete ja kutseõppeasutuste koostöömudel toetab IT Akadeemia kutsehariduse pilootprogrammi arenduseesmärgi saavutamist, mille kohaselt lõpetajate erialased teadmised vastavad tööandjate vajadustele. Koostöövormide kirjeldused koos näidetega on abimaterjaliks nii koolidele (õppejuhid, õppekavajuhid, õpetajad, lõputööde koordinaatorid, praktikakoordinaatorid jne) kui ettevõtetele (ettevõtete juhid, personalijuhid, valdkonna spetsialistid, praktikajuhendajad, lõputööde juhendajad jne).  

  1. Nõunike kogud ja koolitustellimus
  2. Kutsestandardite loomine ja õppekavade arendus
  3. Ettevõtte praktiline projekt õppetöö osana
  4. IKT erialade populariseerimine
  5. Ettevõtete arendustegevused kaasates kooli ja õpilasi
  6. Õpilasvõistlused
  7. Aktiivne partnerlus
  8. Paindlik praktika
  9. Praktikaportaal
  10. Klaster
  11. Valdkondade ülesed praktikavõimalused
  12. Õpetajate stažeerimine
  13. Kooli panus kohalikku kogukonda ja ühiskonda tervikuna
  14. Õpetajate võimestamine
  15. Rahvusvaheline koostöö
  16. Päev ettevõttes

 IT Akadeemia kvaliteedimudel

Viimati uuendatud 09.02.2024