eTwinning

eTwinning on lasteaia-, üldharidus- ja kutsekoolide õpetajatele mõeldud virtuaalne platvorm ning koostöövõrgustik. See võimaldab õppida nii Eesti kui ka välismaa kolleegidelt, jagada häid kogemusi ning osaleda koos lastega rahvusvahelistes õpiprojektides. Koostööd saab teha üle 40 riigi kooli või lasteaiaga üle Euroopa.

Mida eTwinning võimaldab?

  • Leida partnereid rahvusvahelise koostöö tegemiseks.
  • Õppetöö mitmekesistamiseks luua enda ja õpilaste huvidest lähtuvalt oma projekt või liituda mõne olemasolevaga. Projekte saab teha nii Eesti kolleegide kui ka kõikide teiste eTwinningu riikide õpetajate ja nende õpilastega.
  • Avardada silmaringi, osaledes erinevatel professionaalset arengut toetavatel tasuta õpisündmustel nii Eestis kui välismaal.
  • eTwinningu gruppides on tvinnijatel võimalik virtuaalselt kohtuda, arutleda ja jagada hea praktika kogemusi erinevate teemade, õppeainete või muude huvipakkuvate valdkondade kohta.
  • Projektõppe võimalustega tutvumiseks ja eTwinninguga alustamiseks pakume tasuta tuge ning koolitusi.
  • Parimaid projekte tunnustatakse eTwinningu kvaliteedimärgi ja õppeasutusi eTwinningu kooli märgiga.

Alates 2022. aasta sügisest toimub eTwinningu tegevus European School Education platvormil (ESEP), kuhu on õpetajate jaoks loodud eraldi keskkond eTwinningu partnerite leidmiseks, projektitöö läbiviimiseks ning teemagruppides osalemiseks.

Registreeri eTwinningu kasutajaks European School Education platvormil. Peale registreerumist pääsed õpetajatele ja teistele haridustöötajatele mõeldud koostööruumi, kust saad leida partnereid, viia läbi projekte ja suhelda õpetajatega erinevatest Euroopa riikidest. Platvormile sisenemiseks vajad EU Login kontot.

eTwinning

Euroopa Komisjon toetusel algas 2005. aastal Euroopa koolide veebipõhine koostöö e-õppe programmi raames. Aastast 2014 kuulub eTwinning Erasmus+ programmi alla. Tänaseks on eTwinning kasvanud Euroopa suurimaks õpetajate kogukonnaks, kaasates üle miljoni õpetaja rohkem kui 40 riigist. eTwinningut juhib European SchoolneteTwinningu tegevusi koordineerivad eri riikides kohalikud kasutajatoed (NSO ehk National Support Organisation). Eestis pakub õpetajatele tuge Haridus- ja Noorteamet.

Lisainfo:

Kätlin Lepa
Programmijuht
+372 527 0143
[email protected]

Kätlin Valge
Projektijuht
+372 5691 1289
[email protected]

Kaasrahastanud Euroopa Liit.

Kuidas alustada?

eTwinningu tegevustes kaasalöömiseks tuleb end esmalt kasutajaks registreerida, see on tasuta. Loe lähemalt eTwinningu võimalustest ja kogenud eTwinningu kasutajate kogemustest eTwinningu e-raamatust

Soovitusi alustajale:

  • Leia üles õiged inimesed! eTwinningu kogukonnas on tuhandeid õpetajaid, kes on valmis Sinu ja Su õpilastega tutvuma ning koostööd tegema.
  • Võta aega lugemiseks ja avastamiseks! Portaalist leiad ideid oma projektide läbiviimiseks, saad teada, kuidas aktiivsemaid õpetajaid ja koole tunnustatakse, ning infot, kuidas end kutsealaselt arendada.
  • Loo kontakte kolleegidega ja osale gruppide töös! Gruppides saad suhelda inimestega, kel sarnased huvid - otsi neid teemade, ainete või piirkondade järgi.
  • Alati on ruumi arenguks! Kui soovid oma õpetamisoskusi arendada, õpilasi kaasata, kooli mõjukamaks muuta ja kogukonda rikastada, on eTwinning Sinu jaoks. Sul on võimalik kasutada iseõppimise materjale, aga ka liituda tasuta õpiürituste ja veebiseminaridega, mida viivad läbi oma valdkonna spetsialistid.
  • Oled valmis alustama? Tutvu erinevate partneriotsingu võimalustega European School Education Platvormil. Kogu sisu nägemiseks pead olema sisse logitud EU Login kontoga.

Kasulikud juhendid ja viited.

Rohkem soovitusi ja ideid leiad kogumikust „Alustame eTwinninguga“.

Ühisjoonistamise võistlus "Meie unistuste kool"  

2022. aasta lõpus kutsus Haridus- ja Noorteamet ning õpetajate rahvusvahelise koostöö võrgustik eTwinningu lasteaialapsi ja kooliõpilasi ühisjoonistamise võistlusele. Eesmärgiks oli anda lastele võimalus ühiselt unistades ja digikeskkonnas joonistades harjutada koostööd ning arendada digipädevusi. 

Võistlusele esitati kokku 107 tööd, millesse panustas kokku üle 500 lapse:  

  • Eelkooliealised: 7 tööd (123 last)  
  • 1.-4. klass: 65 tööd (254 õpilast) 
  • 5.-9. klass: 35 tööd (135 õpilast) 

Suur tänu kõikidele osalejatele ja eriti juhendajatele, kes andsid lastele võimaluse digitaalsete vahendite abil koostööd harjutada!  

Kõik tööd olid väga põnevad, originaalsed ning lapsi kaasavad. Pildiga koos saadetud unistuste kooli kirjeldustega olid väga sisukad ning eriilmelised. Saime kinnitust, et lastele meeldib koolis käia, unistada ning koostööd teha. Digitaalne joonistamine oli paljudele esmakordne kogemus, mis kokkuvõttes lastele väga meeldis. Populaarseimad joonistamiskeskkonnad olid Draw.Chat, Magma, Kleki, Sumopaint, Colorillo, Google Drawings. Esitati ka mitmeid rahvusvahelistes meeskondades loodud ühisjoonistusi, millesse panustasid lapsed näiteks Iirimaalt, Leedust, Poolast, Hispaaniast ja Kreekast.  

Zürii selgitas välja iga vanuserühma parimad tööd ning andis välja eripreemiaid.  

Eelkooli parimad 

  • Võistkond Osavad lendoravad „Meie unistuste kool on LÕBUS“. Juhendajad Sigrit Jänes Tallinna Lasteaiast Pääsusilm ja Ela Raide Tartu Lasteaiast Hellik.
    Joonistajate arvates on tore kool selline, kus saaks liikuda (näiteks ujulas), kus saaks esineda ja laulda (näiteks lavaga muusikaklassis), kus saaks loomade eest hoolitseda (näiteks elusate loomadega loodusklassis), ise süüa teha (kokandusklassis), roboteid ehitada ja uurida (matemaatika ja digiklassis) ning põnevatest raamatutest tarkust juurde koguda (raamatukogus). Keskkond peaks olema ennekõike lõbus, tore ja lahe. 

  • Võistkond Tallinna Lehola lasteaed „Meie unistuste kool on tore“. Juhendaja Marliis Miilimäe, Tallinna Lehola Lasteaiast.
    Alguses arvasid lapsed, et kool on igav ja palju peab õppima. Aga kui nad said ise hakata oma unistuste kooli kirjeldama, tuli välja, et kool peaks olema hoopiski lõbus ja värviline. Õppima peab, aga rohkem võiks mängida. Maja ümber peaks olema suur aed, koos õunapuude ja värviliste lilledega. Taevas paistavad korraga nii päike, tähed ja vikerkaar, aga puudu ei ole ka vihmapilv. Koolis käivad erinevad lapsed ja neil on väga palju raamatuid. 

  • Võistkond Tibutarelased „Meie unistuste kool on imeline“. Juhendajad Marion Soomre ja Thea Tampuu Tabasalu lasteaiast Tibutare.
    Ühise arutelu käigus arvati, et unistuste kool võiks olla kaasaegne, puhas, korras, suur ja turvaline. Värvidest meeldiks lastele enim kollased ja rohelised toonid (looduslähedus, millega Tabasalus harjunud oleme). Pildile on kokku saanud laste joonistused erinevatest asjadest, mida või keda nad unistuste koolis näha tahaksid. Piltide juures on ka märksõnad, et võõras vaataja saaks aru, millega tegu. 

Eripreemia ühisjoonistuse tähendusrikka sõnumi eest 

  • Võistkond Tüdrukute liit „Unistuste koolid kõrvuti“. Juhendaja Anneli Mänd Tallinna Mudila lasteaiast. 
    Koolid, mis on armastust ja hoolimist täis. Kõik lapsed on üksteisega sõbrad ja kedagi ei kiusata. 

1.-4. klassi parimad 

  • Võistkond SurjuPeetri2 „Meie unistuste koolis on palju tegevusi“. Juhendajad Signe Reidla, Mailiis Tammeveski, Ivi Lõhmus, Ulva Tallo Surju Koolist, Ave Kartau ja Kersti Hunt Surju Koolist ja Peetri Lasteaed-Põhikoolist.
    Kooli juures lendab droon, mis jälgib laste tegevusi. Kooli ümbrused on erinevad atraktsioonid, mida saab kasutada igal ajal. Kindlasti peaks olema veepargiga kool. Kui kooli sisse astuda, siis on koridoris batuudid, väga head söögid. Koolis saab  ööbida,  igas ruumis saab olla 1-6 inimest. 

  • Võistkond Valga Pk ja Maarja Pk 3. "Meie unistustuste kool on loomade, sõprade ja toredate mängudega KiVa kool kus saab palju puhata“. Juhendajad Kairi Voode Valga Põhikoolist  ja Liisi-Triin Siimenson J. V. Veski nim Maarja-Magdaleena Põhikoolist.  
    Pildil on kujutatud kassi rohelise koolimaja ees mis sümboliseerib miniloomaaeda. Koolimaja aknast paistavad sõbralikud õpilased mis sümboliseerib KiVa kooli. 

  • Võistkond Õunamahl „Meie unistuste kool on rannakool“. Juhendaja Leila Lehtmets Kose Gümnaasiumist. 
    Meie unistuste kool on rannakool. Meile meeldiks, et meie kool asuks mere rannal. See tähendab, et me saaksime hästi palju õues olla ja värsket mereõhku hingata. Tahaksime, et palju tunde toimuks õues. Vahetundide ajal läheksid lapsed kindlasti õue ja nad saaksid seal liivalosse ehitada, rannajalg- või võrkpalli mängida, lihtsalt jalutada ja puhata. Soojemate ilmade korral saaksime purjetada või paadiga sõita. Me oleksime hästi terved, sest veedame palju aega värskes õhus. 

Eripreemia eTwinningu aasta teemaga „Meie kaunis, kestlik ja kaasava tulevik“ seotuse eest 

  • Võistkond Unistuste kool „Minu unistuste kool on kaasav, kestlik ja suur“. Juhendaja Anneli Hallap, Avatud Koolist. 
    Poiste jaoks on unistuste kool igat õpilaste gruppi kaasav ning, kus on mõeldud ennekõike sportimise võimaluste peale (jalgpalliväljakud, treeningalad, jooksurajad, seiklusrajad).  

5.-9. klassi parimad 

  • Võistkond OfgOmm „Kool või loss“. Juhendajad Signe Reidla, Surju Koolist ja Peetri Lasteaed-Põhikoolist, Thomi Anagnostou, 3rd Primary School of Chalastra, EINAR LORENZO ALEMÁN SANTANA , CEIP Profesor Carlos Socas Muñoz. 
    Unistuste kool võiks olla tavaline kool, aga võiks  meenutada lossi, mis oleks väga erksate värvidega kaunistatud. Õppimine võiks toimuda ainult koolis, kodutöid ei tohiks anda. 

  • Võistkond Amangas „Meie unistuste kool on lendav kool“. Margit Aedma Tallinna Tondi koolist.
    Meie pildil on kujutatud koolimaja, mis lendab. Arvame, et sellega on mõnus käia igal pool reisimas. 

  • Võistkond Ohiolased „Meie unistuste kool on fantastiline“. Juhendaja Astrid Randoja Vaida Põhikoolist.
    Meie unistuste kool on suur ja ilus, klassiruumid on pehmete toolidega ja ümmarguste laudadega, koridoris on ilusad pildid ning hea tuju sõnumid. Söökla on suur, saab ise toitu valida ning tõsta endale ise. 

Eripreemia kahele võistlustööle suurepärase rahvusvahelise koostöö eest Eesti ja Leedu õpilaste vahel 

Mõlema töö juhendajad on Külli Kalvist ja Marika Viks Põltsamaa Ühisgümnaasiumist. 
Laste unistusete koolis on katusel botaanikaaed ning koolimaja koridorid ja aatrium on klaasist, kus kasvavad erinevad lopsakad puud ja taimed. Koolimajas on purskkaevud ning läbi korruste mõnusad hubased rohelusse uppuvad nn pesakesed, kus õpilased saavad tunnimelust puhata. Teise töö puhul on laste unistuste kool värvikas ja lapsesõbralik, kus koolimajast väljumiseks on soovijatel võimalik kasutada majast välja viivat täispuhutavat liutoru. 

Eripreemia eTwinningu aasta teemaga „Meie kaunis, kestlik ja kaasava tulevik“ seotuse eest 

  • Võistkond J. V. veski nim Maarja-Magdaleena Põhikooli väikeklass „Meie unistuste kool on roheline kool“. Juhendaja Karmo Toome J. V. Veski nim Maarja-Magdaleena Põhikoolist. 
    Laste unistuste kool on ümbritsetud rohelistest taimedest, lilledest ja loomadest. Väljas paistab päike ja lendab lind.

Juhendaja eripreemia aktiivse osalemise ja eTwinningu projekti loomise eest 

Tunnustame Jüri Gümnaasiumi õpetajat ja eTwinningu mentorit Eve Saaret spetsiaalselt joonistusvõistluse jaoks loodud rahvusvahelise eTwinningu projekti „Finish my Drawings“ läbiviimise eest. Eve Saare esitas võistlusele 6 erinevat Eesti, Türgi ja Poola õpilaste loodud ühistööd. Lisaks tunnustame ka Eve Saare aktiivsust juhendajana: ta on märgitud juhendajaks 13 erineva töö puhul.  

Juhendaja eripreemia aktiivse osalemise ja parima rahvusvahelise koostöö eest  

eTwinningu mentor ja õpetaja Signe Reidla Peetri Lasteaed-Põhikoolist/Surju Koolist innustas koostööle kokku neli erinevat kooli (kaks Eestist, üks Kreekast ja üks Hispaaniast)  ning esitas juhendajana kokku 17 tööd kahes erinevas vanusekategoorias. Tunnustamist väärivad joonistamiskogemuse kirjeldused, mis suurepäraselt reflekteerivad laste koostööd ja õppimisprotsessi.  

2023. veebruaris toimunud eTwinningu veebiseminaril „Kuidas joonistada unistusi“ jagasid võistlusel osalemise ja digikeskkonnas ühisjoonistamise kogemusi õpetajad ja eTwinningu mentorid Marika Viks Põltsamaa Ühisgümnaasiumist, Signe Reidla Peetri Lasteaed-Põhikoolist ja Surju Koolist ning Eve Saare Jüri Gümnaasiumist. Loe lähemalt artiklit ja vaata võistlustöödest pilte Harno blogist „Digitaalne ühisjoonistamine arendas koostööoskusi ja pakkus põnevust“.

Ükskõik, kas oled alustaja või edasijõudnu, eTwinning pakub Sulle igakülgset tuge ja kutseoskuste arendamisvõimalusi. 

Koolitustel teed tutvust projektõppega ja kuuled lähemalt eTwinningu portaali võimalustest. Koolitused ja seminarid on lasteaia-, üldharidus- ja kutsekoolide õpetajatele, koolijuhtidele, haridustehnoloogidele ja huvijuhtidele tasuta, eeldusel, et koolitus läbitakse täies mahus.

Lühikoolitused

Lühikoolituse saad tellida kas kooli või lasteaeda või läbida hoopis veebipõhisena. eTwinningu mentorid annavad ülevaate programmi võimalustest, koolituse maht on kaks akadeemilist tundi. Minimaalne grupi suurus on 10 inimest. 

Veebiseminarid

Regulaarselt toimuvad veebiseminarid, kus kajastame eTwinninguga seotud teemasid ja uuendusi, samuti uurime põnevaid õpetamismeetodeid ning jagame parimaid praktikaid. Seminarid salvestatakse ning on järelvaadatavad Harno YouTube'i kanalis.

eTwinninguga alustajate koolitused

Uued koolitused juba sügisel 2024! Registreerimise info avaldame hiljemalt augustis. Kahepäevasel koolitusel tutvustame eTwinningu võimalusi ning häid näiteid läbiviidud projektidest. Õpime kasutama eTwinningu projektitöö keskkonda ning aitame igal osalejal päris oma projekti luua. 

eTwinningu veebikursus

11.0308.04.2024 

Veebikursus on tasuta, eesti keeles ja kestab neli nädalat. Iga nädala alguses avatakse nädala materjalid ja ülesanded. Iga osaleja läbib kursuse enda valitud tempos ja ajal. Kursuse jooksul toimub ka kaks veebikohtumist. Kursusel osalejad saavad ülevaate European School Education platvormil asuvast eTwinningu projektitöö keskkonnast ja erinevatest koostööprojektide võimalustest nii Eesti kui ka Euroopa koolide vahel. Õpitakse koostama projektikava ja seda siduma projektiideega ning tutvutakse projektitööks vajalike erinevate veebivahenditega. 

Registreerumine kuni 10.03 ja lisainfo

eTwinningu veebikursus 11. märtsist kuni 8. aprillini.

eTwinningu veebiseminarid 2023. aastal

eTwinningu veebiseminarid 2022. aastal

eTwinningu veebiseminarid 2021. aastal

eTwinningu suvekoolid

Suvekooli on osalema kogenud etwinnijad üle Eesti, kes on jooksval õppeaastal vähemalt ühes eTwinningu projektis osalenud. Järgmine suvekool toimub 2024. aasta augustis. Suvekooli teemast teavitame ja registreerumise avame 2024. aasta kevadel. 

2023. a suvekooli teemaks oli "Anna aru, tehisaru!" ja suvekoolis otsiti vastuseid küsimusele kuidas tehisintellekti kasutada projekti- ja õppetöös. Loe artiklit suvekoolist. 2022 aasta eTwinningu suvekoolis, unistasid õpetajad Õpiraami toel tuleviku kooli teemadel, arendasid digipädevusi, jagasid rahvusvahelise koostöö hea praktika näiteid ja veel palju muud. Loe artiklit.

 eTwinning pakub Euroopa tasandil rahvusvahelisi kontaktseminare ning veebipõhist täiendusõpet.

Iseseisev kursus: Erasmuse akrediteeringud – uus tee liikuvuse juurde

Igal aastal rahastab Euroopa Liit tuhandeid õpetajate ja teiste koolitöötajate õpirände ja kutsealase arengu tegevusi. Potentsiaalsed rahastamise saajad saavad taotleda Erasmuse akrediteeringut, mis pakub organisatsioonidele lihtsustatud juurdepääsu programmi Erasmus+ (2021–2027) Key Action 1 rahastamisvõimalustele.

Kursusel tutvustatakse osalejatele Erasmuse akrediteerimissüsteemi ja seda, kuidas nende organisatsioon sellest kasu saab.

Tutvu lähemalt kursuse sisu ja ülesehitusega ning registreeru kursusele.

Iseseisev kursus: Erasmuse akrediteeringud – uus tee liikuvuse juurde

Valik veebipõhiseid professionaalse arengu võimalusi School Education platvormil

Kõige värskem info kursuste, veebiseminaride, artiklite ja materjalide kohta on leitav siin.

Õpetajate ja lasteaedade ning koolide hea töö väärib tunnustust. Tõstame esile nii häid ja uuenduslikke projekte ning nende autoreid kui ka koolimeeskondade panust.

Riiklik kvaliteedimärk

eTwinningu riiklik kvaliteedimärk on tunnustus õpetaja eduka ja kvaliteetse rahvusvahelise eTwinningu projektitöö eest. Kvaliteedimärgi taotlemiseks peab iga õpetaja esitama taotluse European School Education platvormil (link, klõpsates vastaval projektil nuppu "Apply label".  

Kvaliteedimärgi taotluste hindamist viib läbi see riik, kus õpetaja töötab. Riikliku kvaliteedimärgi taotlusi on võimalik esitada aastaringselt, kuid Eestis korraldatakse hindamine kaks korda aastas: mais ja septembris. 

Riikliku kvaliteedimärgi taotlemise tingimused: 

  • projekt peab olema registreeritud European School Education platvormil; 
  • projekt peab olema rahvusvaheline, ehk selle algataja (founder) ja kaasalgataja (co-founder) peavad olema erinevatest riikidest. Riiklikud projektid (mille algatajad on samast riigist) ei saa riiklikku kvaliteedimärki taotleda, isegi kui nad kaasavad projekti hiljem teise riigi partnereid; 
  • projekti peavad olema kaasatud lasteaialapsed või õpilased; 
  • riikliku kvaliteedimärgi taotlus on individuaalne ehk taotluse esitab iga projektis osalenud õpetaja eraldi; 
  • igal õpetajal on õppeaasta jooksul lubatud esitada kuni neli taotlust riikliku kvaliteedimärgi saamiseks. Kui õpetaja esitab rohkem taotlusi, siis need ei kuulu hindamisele;  
  • kvaliteedimärgi taotlusele esitatav projekt peab olema lõppenud või kohe-kohe lõppemas. 

NB! Kui eTwinningu projekt on läbi viidud Erasmus+ õpirände või koostööprojekti raames, siis saab esitada ainult ühe kvaliteedimärgi taotluse kogu Erasmus+ projekti kohta pärast Erasmus+ projekti lõppemist. Iga Erasmus+ projekti jaoks võib olla ainult üks TwinSpace. Kui õpetaja osaleb Erasmus+ eTwinningu projektis, peab ta jätkama koostööd partneritega veebipõhistes tegevustes kasutades TwinSpace'i enne, selle ajal ja pärast mobiilsusi.  

Projekti kvaliteeti hinnatakse 5 valdkonnas: 

  1. koostöö partnerkoolide vahel; 
  2. IKT kasutamine; 
  3. pedagoogiline lähenemine; 
  4. õppekava lõimimine; 
  5. tulemused, dokumentatsioon ja levitamine. 

Head projekti iseloomustab läbimõeldud projektiidee, arvestamine kõigi 5 valdkonnaga ning iga kaasatud õpetaja selge ja nähtav roll.  

Tutvu projekti kvaliteedi näitajatega ja vaata veebiseminari "Kvaliteetse eTwinningu projekti saladus: Kuidas riiklikust kvaliteedimärgist mitte ilma jääda" salvestust.

Riikliku kvaliteedimärgi taotlemise info ESEPi keskkonnas.

Riiklik kvaliteedimärk on individuaalne tunnustus õpetaja panuse eest projekti. Õpetaja panust hinnatakse kahe elemendi alusel: 

  1. kuidas taotleja selgitab kvaliteedimärgi taotluses, miks ta arvab, et talle peaks kvaliteedimärk antama; 
  2. kuidas on õpetaja panus nähtav konkreetse projekti TwinSpace’s

On oluline, et juba projekti alguses on selge, kuidas taotleja on andnud oma panuse projekti üldisesse meeskonnatöösse. Vältida tuleb ühise taotluse loomist ja selle kopeerimist kõikide õpetajate poolt, kuna hindajatel ei ole sellisel juhul võimaik eristada iga taotleja individuaalset panust.  

Euroopa kvaliteedimärk ja Euroopa auhinnad

Euroopa kvaliteedimärk näitab, et eTwinningu projekt vastab kindlale Euroopa standardile. Euroopa kvaliteedimärki pole eraldi vaja taotleda. Selle annab keskne kasutajatugi, kui üks riiklik kasutajatugi on projekti esitanud. Lisaks peab projektile olema omistatud vähemalt kaks riiklikku kvaliteedimärki.

Euroopa kvaliteedimärke jagatakse kord aastas oktoobri lõpus ning info selle kohta ilmub eTwinningu portaalis. 

Kõrgeim tunnustus projektidele on eTwinningu auhinnavõistlus, kus osalemiseks peab projektil olema Euroopa kvaliteedimärk. eTwinningu auhinnad antakse välja neljas õpilaste vanusekategoorias, lisaks auhinnatakse töid ka erikategooriates.

eTwinningu kooli märk

eTwinning koolimärk

eTwinningu kool märk antakse projektitöös silma paistnud koolidele ja lasteaedadele, kes on esitanud eTwinningu kooli märgi taotluse ja kelle taotlus on heaks kiidetud. Tunnustus anti esmakordselt välja 2018. aastal. eTwinningu kooli märgis viitab sellele, et õppeasutuses pööratakse laiemalt tähelepanu kaasamisele, rahvusvahelisele koostööle, ühisele õppimisele ja meeskonnatööle, turvalisele internetikasutusele ning projektõppele. 

Loe täpsemalt taotluse esitamise kohta

eTwinningu koolide missioon

eTwinningu koolid on eeskujuks teistele õppeasutustele ja moodustavad eTwinningu koolide võrgustiku. Märgi saanud koolil või lasteaial on õigus kasutada seda oma reklaam- ja teabematerjalides. eTwinningu koole tunnustatakse juhtkoolidena järgmistes aspektides:

  • ühine juhtimine;
  • koostöö ja meeskonnatöö;
  • õpilaste tegevusvõimekus;
  • kaasamine ja innovatsioon;
  • teistele koolidele eeskujuks olemine.

2023–2024 eTwinningu koolid Eestis:

  • Jõhvi Vene Põhikool
  • Kohtla - Järve lasteaed Karuke
  • Kohtla-Järve Lasteaed Tareke
  • Lasnamäe Põhikool
  • Narva Lasteaed Käoke
  • Narva Lasteaed Potsataja
  • Peetri Lasteaed-Põhikool
  • Pärnu Kuninga Tänava Põhikool
  • Surju Kool
  • Tallinna Lasteaed Pääsusilm
  • Tallinna Sõbrakese lasteaed
  • Tallinna Tammetõru Lasteaed
  • Võru Kreutzwaldi Kool
     

eTwinningu projekt on vähemalt kahe kooli vaheline veebipõhine koostööprojekt, mis on registreeritud European School Education platvormil. Projektivõistlusel osalemiseks tuleb esmalt täita projekti riikliku kvaliteedimärgi taotlus

Projektivõistluse eesmärk on esile tuua suurepäraseid rahvusvahelisi eTwinningu projekte ja tunnustada neis osalenud õpetajaid, õpilasi ning lasteaialapsi. Projektivõistlus toimub kord aastas ning selles osalevad kõik riikliku kvaliteedimärgi taotluse esitanud õpetajad Eestist. Projekt peab olema lõppenud.

2023. aasta projektivõistlusel osalesid rahvusvahelised eTwinningu projektid, mille kohta on esitatud riikliku kvaliteedimärgi taotlus järgmiselt:

2023. aasta 10 parimat projekti on:

  • Ülle Kreos, Saaremaa Gümnaasium- All about the seas (around our countries)
  • Leila Lehtmets, Kose Gümnaasium - Be smart, break free!
  • Ene Moppel, Marju Purge, Tiia Allas Võru Kreutzwaldi kool – Fit and Active!
  • Aimi Jõesalu, Põlva Gümnaasium -  Treffpunkt Jugendcafe
  • Taivi Õigus, Saku Gümnaasium - Do you care, what you wear
  • Ene Kruzman, projekti elluviimise ajal töötas Kohtla-Järve Lasteaias Tareke  – My Adventure with mathematics
  • Kristiine-Teele Satsi, Tallinna Lasteaed Pääsusilm - Outdoor  Mathematicians
  • Kadi Perillus, Väätsa Lasteaed Paikäpp, Kristiine-Teele Satsi Tallinna Lasteaed Pääsusilm - Friends with Nature  ’
  • Jelena Rattik, Tallinna Sõbrakese Lasteaed - Lego STEAM
  • Jelena Rattik, Valentina Trostnikova, Tallinna Sõbrakese Lasteaed – Little Citizens

Tutvu võiduprojektidega lähemalt

Kuidas projektivõistlus toimub?

Igal aastal valitakse etteantud tähtajaks riikliku kvaliteedimärgi taotluste seast välja 10 parimat projekti. Juhul, kui sama projekti kohta on kvaliteedimärgi taotluse esitanud mitu Eesti õpetajat, siis projektivõistluse raames hinnatakse kogu projekti tervikuna. Üks projekt saab auhinna ainult ühe korra (eelmisel aastal auhinnatud projekti korduvalt ei autasustata).

Võrdsete kandidaatide korral eelistatakse järgmisi projekte:

  • projekt on seotud Erasmus+ õpirändeprojektiga/koostööprojektiga või
  • projekt on seotud  eTwinningu aasta teemaga või
  • projekt on seotud STEAM valdkonnaga,  jätkusuutlikkuse temaatikaga või kaasamisega (inclusion).

Projektivõistluse 10 parimat projekti auhinnatakse projektitööks sobilike tehnoloogiliste vahenditega. Esimese koha saanud projektis osalenud lastele antakse võimalus võtta osa õpetaja valitud töötoast või haridusprogrammist, mis on seotud tehnoloogia kasutamise, loovusega või otseselt projekti teemaga.

Riikliku kvaliteedimärgi taotlusi on võimalik esitada aastaringselt. Pärast 15.08.2023 esitatud taotlused vaadatakse läbi sügisel ja kevadel ning need osalevad 2024. aasta projektivõistlusel.

Artiklid 2022. aasta projektivõistluse võiduprojektide kohta:

Loe lisa:

2022. aasta eTwinningu projektivõistluse võitjad
2021. aasta eTwinningu projektivõistluse võitjad

Tutvu kindlasti ka kvaliteetse projekti nõuannetega, mis aitavad valmistuda projektivõistlusel osalemiseks:

Mentorid on kogenud ja aktiivsed eTwinningu õpetajad, kes töötavad koos riiklike kasutajatugedega. Nad korraldavad töötube ja eTwinningut tutvustavaid lühikoolitusi ning on toeks alustavatele õpetajatele rahvusvaheliste projektide algatamisel ja elluviimisel.

  • Kui Sinu koolis või lasteaias on rohkem eTwinningust huvitatud õpetajaid, siis on võimalik kutsuda mentor kohapeale veebipõhisest projektitööst rääkima. Lühikoolituse tellimiseks kirjuta [email protected]. Koolitused on tasuta.
  • Tahaksid alustada oma projekti, kuid vajad juhendmist? Meie mentorõpetajad korraldavad tasuta veebinõustamisi alustavatele õpetajatele samm-sammuliseks projekti loomiseks ja ellu viimiseks. Võta ühendust [email protected] ning lepime kokku sobiva aja!

Mentorite võrgustikku iseloomustab ühtehoidev kogukond, inspiratsiooni jagamine ja mitmekülgne eneseareng. Loe 2022/2023 õa eTwinningu mentorite võrgustiku liikmete kogemustest lähemalt  Harno blogis ilmunud artiklist

Nemad on 2023/2024 õppeaastal eTwinningu mentorid:

Ülle Kreos, Saaremaa Gümnaasiumi geograafia- ja bioloogiaõpetaja

Ülle Kreos liitus eTwinninguga 2017. aastal. "eTwinning teeb minu ja minu õpilaste koolitöö huvitavamaks, annab võimalusi leida huvitavaid tuttavaid ja sõpru teistest Euroopa riikidest," ütleb Ülle. "Ainetunnid on tänu sellele mitmekesisemad."
 
Ülle lemmikprojekt eTwinningus on "Travelling in European Countries", sest selle projekti käigus tekkis õpilastel suur hasart teiste riikide õpilastega suhelda ja tingimustes, kus päriselt reisida ei saanud, sai sellest vähemalt unistada. See projekt sai tehtud koos põhikooliõpilastega. Projekti tulemuseks oli vahva e-raamat.
Gümnaasiumiõpilastega tehtud projektidest hindab ta kõige rohkem projekti "ALL ABOUT THE SEAS" ja projekti tegevustest ning tulemustest valminud e-ajakirja ning mereatlast.

Vabal ajal armastab Üllele reisida ja looduses matkata, samuti fotograafiaga tegeleda. 

Aimi Jõesalu, Põlva Gümnaasiumi haridustehnoloog ja saksa keele õpetaja

Aimi Jõesalu on eTwinninguga tegelenud aastast 2007 ning loonud üle 50 eTwinningu projekti, Euroopa kvaliteedimärke saanud kuradi tosina.
“eTwinningut teen eelkõige õpilaste motiveerimiseks saksa keele õppimisel, aga ka uute veebikeskkondade katsetamiseks. Nii on meil olnud koostöö väga paljude erinevate Euroopa maade õpilaste ja kolleegidega. Tänu eTwinningule olen saanud ka ise õpetajana areneda, kuna nii kodused kui ka rahvusvahelised eTwinningu koolitused on olnud väga harivad ja minu õpetamist ja õpilaste õppimist parendanud ja rikastanud,” ütleb Aimi.
Oma lemmikuks eTwinningu projektiks peab Aimi “DaF-Webschule”-t (2014), kuna sai seal realiseerida ja testida üht oma unistuste kooli ideed. Eriti nautisid osalejad reaalajas toimunud saksa keele tunde." Projektiga saab tutvuda siin.

Aimi hobideks on floristika (taime- ja lilleseade), dekoreerimine  ning veebikeskkonnad.

Ene Kruzman, Kohtla-Järve Lasteaias Tareke direktor

Ene liitus eTwinninguga 2014. aastal ning on sellest alates osalenud üliaktiivselt projektitöös. “Teen eTwinningut, sest see annab uusi ideid, võimaldab kogemusi saada ja jagada ning leida uusi sõpru ja olla nähtav,” toob Ene välja.

“Minu parimad projektid on need, kus kõik partnerid teevad tööd ja suhtlevad omavahel.  Viimane selline oli projekt “Discovering STEM In Nature”.

Ene hobideks on aiamaa, kus ta kastab oma tomateid, ja jalgrattaga sõitmine, sest see on tervisele kasulik.

Jelena Rattik, Tallinna Sõbrakese lasteaia õpetaja

Jelena on eTwinningus osalenud alates 2017. aastast, sest talle meeldib teiste inimestega suhelda ning leida uusi kontakte, katsetada ja leida uudseid võimalusi hariduses.

“Minu esimene kogemus oli rahvusvahelises projektis “Eco Tweet” —  seda iseloomustasid head partnerid ja koostöö.

Jelenale meeldib reisida ja ronimas käia ning avastada uut ja põnevat.

Petri Asperk, Pelgulinna Gümnaasiumi informaatika õpetaja

Petri on eTwinningus olnud juba 2008. aastast ning teeb seda ennekõike kogemuste saamiseks, jagamiseks ja suhtlemiseks. “Tund ei pea olema ainult raamatu ja töövihikuga,” rõhutab Petri.

Tema lemmik eTwinningu projekt on ROBOTS! —  põnev projekt, mis lõimis eesti keelt, kunstiõpetust, informaatikat.

Vabal ajal meeldib Petrile tegeleda sulgpalli ja fotograafiaga.

Tiiu Leibur, Pärnu Koidula gümnaasiumi haridustehnoloog ja multimeedia õpetaja

Tiiu on eTwinningusse olnud kaasatud juba 2005. aastast ehk päris eTwinningu algusaegadest. "eTwinning on olnud osa minu elust juba päris pikka aega,” ütleb Tiiu. “Miks? See on põnev ja väljakutseid pakkuv nii õpetajale kui ka õpilastele."

Oma parimaks projektiks peab Tiiu koostöös õpetaja Tiiu Vendeliga loodud eTwinningu projekti "Zoo", mis pälvis rahvusvahelise tunnustuse, II koha Euroopa projektivõistlusel. 

Tiiu hobideks on käsitöö ja renoveerimistööd.

Marika Viks, Põltsamaa Ühisgümnaasiumi inglise keele ja klassiõpetaja 

Marika liitus eTwinninguga 2012. aastal. “eTwinningut teen selleks, et muuta õpetamine ja õppimine põnevamaks ning tuua õppijale maailm koju kätte,” ütleb Marika.

Marika parim eTwinningu projekt on olnud “Jäätis”. "Kogu aeg oli põnev ning tegime projektipartneriga parimat koostööd”.

Vabal ajal meeldib Marikale lugeda ja reisida.

Meili Läänemets

Meili Läänemets, Tartu Mart Reiniku Kooli inglise keele õpetaja

Meili on eTwinningus olnud juba 2008. aastast alates. “eTwinningut teen selleks, et motiveerida õpilasi õppima, mitmekesistada õppetööd ning avardada õpilaste ja enda silmaringi. See on lahe võimalus rutiini vältimiseks ja sallivuse kasvatamiseks,” ütleb Meili. “Minu parim eTwinningu projekt on “Welcome to the Handicrafts Fair”, sest selle projekti käigus tegid lapsed ise huvitavat loomingut ja nägid ka teiste riikide laste töid. Toimus ka vahva rahvusvaheline kunstinäitus.” 

Vabal ajal meeldib Meilile aias toimetada, maalida, liikuda looduses, käia jooga treeningutel ja reisida.

Margit Laidvee, Tartu Kesklinna Kooli saksa keele õpetaja / Tartu Hiie Kooli inglise keele õpetaja 

Margit liitus eTwinninguga 2007. aastal. “Tänu eTwinningule olen saanud tuttavaks paljude suurepäraste inimestega, leidnud vahvaid projektipartnereid ning toonud oma tundidesse vaheldust õpilaste motiveerimiseks,” rõõmustab Margit.

Oma parimaks eTwinningu projektiks peab ta “Active European eCitizens #eTwCitizen16”, mille käigus õppis koos õpilastega palju uusi keskkondi tundma, ning kus õpilaste ja õpetajate rahvusvaheline koostöö toimis suurepäraselt. 

Margiti hobideks on reisimine, lugemine ja sportimine.

Eve Saare, Jüri Gümnaasiumi haridustehnoloog, informaatikaõpetaja ja digiringi õpetaja/juhendaja

Eve on eTwinningus tegutsenud 2009. aastast alates: “eTwinningut teen sellepärast, et kogemusi korjata ja ka teistele oma kogemusi jagada, et läbi projektide õpilaste õppimist põnevamaks muuta ja digioskusi lihvida.”   

Oma lemmikuks eTwinningu projektiks peab Eve “GPS Art”, mis sai ka Euroopa kvaliteedimärgi ja milles osalesid lisaks õpilastele ka lapsevanemad.

Vabal ajal meeldib Evele lugeda, reisida, pildistada, looduses matkata, remontida ja meisterdada, mõnda pilli mängida, aias nokitseda, käsitööd teha ja igasugu uusi asju õppida.

Signe Reidla, Peetri Lasteaed-Põhikooli haridustehnoloog ja digiõpetuse õpetaja/ Surju Põhikooli valikaine ja matemaatika õpiabi õpetaja

Signe on eTwinningus olnud alates 2012. aastast. “Tegelen eTwinninguga, sest see annab palju võimalusi enesearenguks. Läbi eTwinningu on mul võimalik leida palju uusi tutvusi ning selle abil saan parendada oma inglise keele oskust. eTwinning võimaldab õpilasi kaasata rahvusvahelistesse projektidesse ja erinevad projektitegevused võimaldavad kõikidel osapooltelt teha väga head koostööd.”

Oma parimaks eTwinningu projektiks peab Signe “Math is fun”. Projekti eesmärgiks oli suurendada õpilaste motivatsiooni ja huvi matemaatika vastu ning projekti käigus õpiti tundma geomeetrilisi kujundeid ja arvutati kujundite pindala.

Vabal ajal meeldib Signele reisida, tantsida, aiamaal askeldada ning looduses jalutada.

Jaanus Paasoja, Tallinna Südalinna Kool infojuht ja robootika ning digiõpetaja

Jaanus Paasoja on eTwinningus alates 2015. aastast ning põhjuseid selleks on mitmeid. "Tähtsamad neist oleks õpilastele läbi projekti teha erinevad ained arusaadavamaks ja põnevamaks. Loomulikult ka head ja toredad inimesed eTwinningus," ütleb Jaanus.

Oma parimaks eTwinningu projektiks peab Jaanus robootikateemalist "Tahan saada inseneriks", sest teema on talle südamelähedane. Samuti sai sellega arendada õpilasi mõtlema ja arutlema mehaanikast ning näidata, et reaalained on põnevad.

Pärast tööpäeva on Jaanuse hobiks lõõgastav sulgpall.

Kristiine-Teele Satsi

Kristiine-Teele Satsi, Tallinna Lasteaia Pääsusilm haridustehnoloog

Kristiine-Teele liitus eTwinninguga 2019. talvel alustajatele suunatud koolitusel. "eTwinningus osalemine avardab silmaringi ja toob lasteaiapäeva uusi ideid ning väljakutseid ja arengut õpetajana," ütleb Kristiine-Teele.

"Minu esimene rahvusvaheline projekt oli "Growing with colors!". See oli lihtne, kuid samas põnev projekt, mille käigus sain uusi tutvusi juba järgmisteks projektideks. See projekt kinnitas mulle, et ka väga väikeste lastega on võimalik eTwinningus rahvusvahelist koostööd teha. Projekt sai Euroopa kvaliteedimärgi."

Kristiine-Teele hobiks on akrobaatika, vabal ajal meeldib looduses jalutada ja ennast linnamelust välja lülitada.

Naisterahvas laua taga istumas, laual gloobus.

Jana Adari, Tõrvandi Kooli klassiõpetaja ning Unicorn Squad teadusringi juhendaja 

Jana Adari liitus eTwinninguga aastal 2021, sest talle meeldib suhelda õpetajatega, kuulata nende kogemusi ja avastada uusi õppemeetodeid. "Euroopa koolid on igaüks isemoodi ning koostöös valminud projektid rikastavad nii minu kui ka minu õpilaste koolipäeva," räägib Jana. 

Vahvaimaks eTwinningu projektiks peab Jana "Renewable energy souces", mis sai nii Eesti, kui ka Euroopa kvaliteedimärgi. Projektis said õpilased mõelda keskkonnahoiule, valmistada komposti ja kohtuda projektipartneritega läbi veebi. Üheks Jana lemmikuks on veel miniprojekt  "Podcast – kõnelevad raamatud", kus Unicorn Squad teadusringi tüdrukutega vestleldi skoonidest ja raamatutest, mis räägivad kuulsatest naistest.  

Vabal ajal meeldib Janale laulda kammerkooris, reisida ja vaadata dokumentaalfilme. 

Naine poseerimas mere ja kalju taustal.

Anne Krull, VOCO Tartu Rakendusliku Kolledži õpetaja 

Anne Krull on eTwinningus tegutsenud 2016. aastast alates. "eTwinning annab võimaluse õpilastel tutvuda teiste koolide õppimisvõimalustega ning kasvõi valmistada end ette õpirändeks," ütleb Anne.  
 
Oma lemmikuks peab Anne oma esimest projekti "Minu unelmate tööriistakohver". "Tänu sellele projektile sain juurde uusi, õppetöös kasutatavaid materjale," räägib Anne.  
 
Vabal ajal meeldib Annele sportida – joosta, palli mängida, ujuda ja loomulikult igasuguseid veebirakendusi katsetada.

Naeratav naine hoiab pea peal sõnaraamatuid.

Merli Lindberg, Muraste kooli inglise keele ja inimeseõpetuse õpetaja ning klassijuhataja

Merli Lindberg on karjääripööraja, kes läbi Noored Kooli programmi on jõudnud haridusvaldkonda. Tänaseks on ta koolis töötanud viiendat aastat, kus ta õpetab inglise keelt, inimeseõpetust, on klassijuhataja ning püüab kooli tuua ettevõtlikkust.  

"Armastan vaheldusrikast tööd ning tunnen, et rahvusvahelised suhted meie aina globaalsemat suhtlust nõudvas maailmas on üliolulised. Seetõttu tunnen, et eTwinning on suurepärane võimalus tuua uusi lähenemisi, aktsente, teisi kultuure ja arusaamisi klassiruumi," räägib Merli. Ta lisab, et projektides osalemine annab võimaluse luua keskkond, mis toetab sallivat suhtumist harjumuspärasest erinevasse. 

Koolitööst vabal ajal püüab Meili lõpetada oma teist magistrikraadi, ta naudib sporti ja jalutuskäike looduses. "Kuna armastan lisaks muule ka hästi ning vaheldusrikkalt süüa, siis meeldib mulle otsida ning avastada uusi retsepte teiste rahvusköökide värvikast maailmast," lisab Merli.  

Juhendid eTwinningu võimaluste kasutamiseks Euroopa haridusportaalis European School Education Platform (ESEP)

Platvormile sisselogimiseks vajad EU Login kontot. eTwinningu kogukonnaga liitumiseks tuleb esmalt platvormi kasutajaks registreerida ning valida "Join eTwinning". Viimasel kolmel aastal vana etwinning.net portaali kasutajate profiili info ja tegevused on osaliselt vanast keskkonnast ESEPisse üle kantud. Vanast portaalist ülekantud profiili ja sisu nägemiseks peab EU Login konto olema seotud sama e-posti aadressiga, mida kasutasite vanas etwinning.net portaalis.

  1. EU Login konto loomise juhend (video) (tekst)
  2. ESEPi kasutajaks registreerimise ja eTwinningu kogukonnaga liitumise juhend 
  3. Partnerite/kontaktide lisamine
  4. eTwinningu projekti sõlmimise ja liikmete lisamise juhend
  5. Õpilaste lisamine projekti
  6.  Kuidas alustada (inglise keeles)
  7. ESEP juhendid inglise keeles (PDF)
  8. Veebiseminari salvestus 21.09.2022 "eTwinning uuel European School Education platvormil: kuidas muudatusteks valmistuda" ja 14.11.2022
  9. Ingliskeelse veebiseminari salvestus 10.11.2022 European School Education platvormi kohta

eTwinningu kasulikud juhendid

eTwinningu aastaraamatud

eTwinningu uuringud

Viide: European Commission, European Education and Culture Executive Agency, (2022).
Exploring the impact of eTwinning in early childhood education and care and initial vocational education and training : summary report 2022, Publications Office of the European Union. https://data.europa.eu/doi/10.2797/892365

Viide: European Commission, European Education and Culture Executive Agency, Mouratoglou, N., Gilleran, A., Scimeca, S. (2021).
Embedding eTwinning in national educational policies from practice to policy : monitoring report 2021, Publications Office of the European Union. https://data.europa.eu/doi/10.2797/245581

Viide: European Commission, European Education and Culture Executive Agency, Hanna Licht, A., Pateraki, I., Scimeca, S.,
eTwinning schools : towards a shared leadership approach : quantitative and qualitative analysis of the eTwinning school practices : full report 2020, Publications Office, 2020, https://data.europa.eu/doi/10.2797/21948

eTwinningu projekt lasteaialastele "Growing with colors"

Kristiine-Teele Satsi Tallinna Pääsusilma lasteaiast tõestab, et 1,5-aastaste lastega on võimalik väga edukalt välismaa lasteaedadega ühist projekti teha. "Growing with colors" oli Kristiine-Teele esimene veebipõhine rahvusvaheline projekt ja ta saavutas sellega 2021. aasta eTwinningu projektivõistlusel esikoha.

Kuidas eTwinning toetab õpilaste võõrkeeleõpet

Viljandi Jakobsoni Kooli kogemusi eTwinningu kasutamisel keeleõppes jagab inglise keele õpetaja Enna Audova. eTwinningu õpiprojektid pakuvad õpilastele praktilise keelekasutuse võimalusi ning motivatsiooni tunnis kaasa töötada

Erinevate ainete lõimimine Pärnu Ühisgümnaasiumis tänu eTwinningu ja Erasmus+ koostööprojektidele

Pärnu Ühisgümnaasiumis tehakse palju eTwinningu projekte keskkonnasäästlikkuse ning kaasamise teemadel. Projektitöö valikaine on koolis üks populaarsemaid.

Erivajadusega õpilane on suurepärane tvinnija

Tartu Hiie kooli kuulmispuudega õpilased on läbi aastate osalenud paljudes põnevates õpiprojektides. Etwinning sobib väga hästi erivajadusega õpilastele ning annab võimaluse suhelda eakaaslastega teistest Euroopa riikidest.

Pärnu Kuninga Tänava Põhikool kaasab projektidesse kogu koolipere

Rahvusvahelised koostööprojektid toetavad nii erinevate ainete lõimimist kui ka kolleegide omavahelist koostööd. Projektid aitavad läbi praktiliste tegevuste siduda õpilaste teadmised ja oskused tervikuks.  

eTwinning Tallinna Lasteaias Pääsusilm

eTwinningu kooli märgiga tunnustatud lasteaia personal jagab oma mõtteid, millist lisaväärtust rahvusvaheline koostöö lasteaiale annab ja milliseid tegevusi nad projektides lastega koos läbi viivad.

eTwinning: Euroopa koolid ja lasteaiad rahvusvahelises koostöös

Video annab ülevaate eTwinningu programmi võimalustest ja sellest, miks aktiivsed eTwinnijad projekte teevad.

2024. aasta eTwinningu aastateema eesmärk on pakkuda haridustöötajatele võimalust uurida ja integreerida terviklik lähenemine heaolu ja vaimse tervise teemadel alg-, üld- ja kutsehariduses. 

Haridus ei ole ainult teadmiste ja oskuste õpetamine, vaid ka turvaliste ja toetavate keskkondade pakkumine, kus õpilased saavad õppida ja kasvada indiviididena. Haridusasutused ei ole mitte ainult õppimise kohad, vaid ka olulised sotsiaalse ja emotsionaalse arengu ruumid noortele. Lapsed ja noored veedavad enamiku oma ajast lasteaias või koolis, seega mängivad haridusasutused kriitilist rolli nende heaolu edendamisel ja kaitsmisel. Õppijad, kes tunnevad end koolikeskkonnas turvaliselt, toetatult ja ühendatult, on tõenäolisemalt akadeemiliselt edukad. Nad on rohkem kaasatud õppimisse, arendavad tervislikke suhteid kaaslaste ja õpetajatega ning on paremini valmis elu väljakutsetega ja võimalustega toime tulema. 

eTwinning peab oluliseks õppijate ja õpetajate heaolu ning vaimse tervise toetamist: 

  • Õpilaste emotsionaalse ja vaimse tervise edendamine, kuuluvustunde soodustamine ning võimaluste pakkumine sotsiaalseks suhtluseks (näiteks eTwinningu projektide kaudu) on olulised õpilaste haridusliku motivatsiooni ja pikaajalise edu seisukohalt. 
  • Heaoluga arvestamine, osana eTwinningu projektides, võimaldab haridustöötajatel luua toetavaid ja kaasavaid õpikeskkondi, mis aitavad õpilastel avastada enesekindlust ning arendada üldoskusi. 

Samuti on oluline teadvustada, et õpetajate heaolu on oluline alustala tervislike, turvaliste ja toetavate õpikeskkondade loomiseks haridusasutustes. 

Selleks, et haridussüsteemid oleksid tõeliselt õiglased ja kaasavad, seisab eTwinning selle eest, et igaühel on võimalus oma potentsiaali täita, sõltumata soost, rahvusest, religioonist, kultuurilisest või sotsiaalmajanduslikust taustast. 

Meie jaoks on oluline, et kõik haridusasutuse liikmed tunneksid end kaitstuna igasuguse eelarvamuse, vägivalla, ahistamise ja kiusamise eest ning et nad tunneksid, et neil on võimalus õitseda. Koolid peaksid olema turvalised keskkonnad, kus kõik osapooled - õpilased, õpetajad, vanemad ja haridustöötajad - tunnevad end teretulnuna ja väärtustatuna. 

Seetõttu keskendub eTwinning ka kiusamisele, mis on paraku endiselt väga levinud probleem. Paneme erilist rõhku õpetajate koolitamisele, kuidas kiusamist ennetada, sellega toime tulla ja kuidas õpilastes empaatiat kasvatada. 

Aasta jooksul toetab eTwinning: 

  • Õpetajaid projektide väljatöötamisel ja elluviimisel, mis keskenduvad heaolu teemale; 
  • Julgustab koostööd, teadmiste jagamist ja loovaid pedagoogilisi praktikaid; 
  • Inspireerib haridustöötajaid looma mõjusaid õpikogemusi, mis arendavad õpilaste füüsilist tervist, vaimset heaolu, sotsiaal-emotsionaalseid oskusi ja digitaalset heaolu; 
  • Toetab aktiivselt õpetajaid avastama heaolu olulisust isikliku ja kutsealase arengu kontekstis. 

eTwinning kutsub õpetajaid, koole ja kõiki haridusvaldkonna osalisi üle Euroopa alustama seda inspireerivat teekonda heaolu edendamiseks hariduses. Liitu aasta teemale pühendatud ESEP´i grupiga SIIN

eTwinningu 2024 aasta teemaga lähemalt tutvumiseks soovitame lugeda: 

: eTwinningu aasta teema 2024 „Heaolu haridusasutuses“

 

QR kood uudiskirjaga liitumiseks.

eTwinning uudiskirjad

eTwinningu uudiskirjaga liitumiseks vajuta SIIA.

eTwinningu artiklid ja blogipostitused

4. jaanuar 2024: "eTwinning: säratooja ja rutiinimurdja", autor: Balti Uuringute Instituut 

28. detsember 2023: "eTwinningu projektid aitavad luua sõprussuhteid koolide ja lasteaedadega üle Euroopa", autor: Madli Leikop 

28. detsember 2023: eTwinningu rahvusvaheline seminar ""Our Children – Future Innovators" tõi kokku lasteaednikud kaheksast erinevast riigist" autor: Kätlin Valge (Haridus- ja Noorteamet)  

27. detsember 2023: "eTwinning sobib lasteaiast kutsekoolini", autor: Madli Leikop 

21. detsember 2023: "eTwinning ja Erasmus+ käsikäes projektis "Let’s Code for ErasmusDays!"", autor: Natalja Varkki (Haabersti Vene Gümnaasium) 

19. detsember 2023: ""eTwinningu rahvusvaheline seminar "Advancing learning and innovation with future-proof skills" Slovakkias põhi-, kesk- ja kutsehariduse õpetajatele", autor: Meili Läänemets (Tartu Mart Reiniku Kool) 

3. november 2023: "Tehisintellekt eTwinningu projektides", autor: Madli Leikop 

24. oktoober 2023: ""eTwinning in Erasmus+ projects" – kutsekoolide õpetajad said kokku Soomes", autorid: Anne Krull (Tartu Rakenduslik Kolledž) ja Katrin Uurman (Tallinna Teeninduskool / Räpina Aianduskool) 

28. august 2023: "eTwinningu suvekoolis Pärnus saadi tehisintellekti valguses innustust ja inspiratsiooni uueks õppeaastaks", autor: Kätlin Lepa (Haridus- ja Noorteamet) 

10. august 2023: "eTwinningu mentoriks olemine – inspiratsioon, eneseareng ja kogukond", autor: Kätlin Valge (Haridus- ja Noorteamet) 

16. juuni 2023: "eTwinningu õppeaasta lõpu tänusündmusel tunnustati aktiivseid twinnijaid ning anti üle eTwinningu kooli märgid 13 haridusasutusele", autor: Madli Leikop

7. juuni 2023: "Tartu Mart Reiniku Kooli 3. klassi õpilased heitsid pilgud taevasse!", autor: eTwinningu mentor ja Tartu Mart Reiniku Kooli õpetaja Meili Läänemets

5. juuni 2023: "Tallinnas toimus rahvusvaheline seminar Balti-Soome eTwinningu mentoritele", autor: Kätlin Valge (Haridus- ja Noorteamet)

2. juuni 2023: "Jaanus Paasoja rahvusvahelise õpisündmuse kogemus: eTwinningu mentorid tugevdasid Lissabonis kogukonnavaimu", autorid: Jaanus Paasoja (Tallinna Südalinna Kool) ja Kätlin Valge (Haridus- ja Noorteamet)

22. mai 2023: „eTwinninguga Maltale! – European Seminar 2023 “Innovation and Education, Being Creative with eTwinning”“, autor: Kätlin Valge (Haridus- ja Noorteamet)

5. mai 2023: „Koolid täis hoolimist ja armastust“, autor: Madli Leikop

20. aprill 2023: „eTwinningu mentorite ja ekspertide Õpiring Saaremaal“, autor: Kätlin Valge (Haridus- ja Noorteamet)

5. aprill 2023: „Digitaalne ühisjoonistamine arendas koostööoskusi ja pakkus põnevust“, autor: Madli Leikop

28. märts 2023: „eTwinningu kevadkampaania 2023 – innovatsiooni toomine rühma- ja klassiruumi“, autor: Kätlin Valge (Haridus- ja Noorteamet)

13. veebruar 2023: „eTwinningu kogukond hoiab kokku“, autor: Kätlin Lepa (Haridus- ja Noorteamet)

30. jaanuar 2023: „Ava oma rühma- või klassiruumi uksed eTwinningule“, autor: Kätlin Valge

28. detsember 2022: „Ka virtuaalreaalsuses ei tohi internetiturvalisust unustada“, autor: Madli Leikop

26. detsember 2022: „Mesilaste tähtis roll sai eTwinningus selgemaks“, autor: Madli Leikop

23. detsember 2022: „Väikeste laste suured tunded eTwinningus“, autor: Madli Leikop

24. november 2022: „Meie kaunis, kestlik ja kaasav tulevik kajastub Pärnu koolide eTwinningu koostööprojektides“, autor: Madli Leikop

15. november 2022: „Oktoobris toimus virtuaalse rahvusvahelise koostöömaailma aasta oodatuim suursündmus – eTwinningu aastakonverents!“, Kätlin Valge (Haridus- ja Noorteamet)

20. oktoober 2022: „eTwinninguga mänguliselt Põhjamaa kolleegidega tuttavaks!“, autor: Kätlin Valge (Haridus- ja Noorteamet)

4. oktoober 2022: „eTwinningu mentorite võrgustiku uus hooaeg on alanud!“, autor: Kätlin Valge (Haridus- ja Noorteamet)

28. august 2022: „18.-19.augustil 2022 toimus eTwinningu suvekool „Õpetaja unistab…““, autor: Kätlin Valge (Haridus- ja Noorteamet)

30. juuni 2022: „Rahvusvaheline eTwinningu seminar julgustas õpetajaid mõtlema kastist välja“, autor: Kätlin Lepa (Haridus- ja Noorteamet)

22. juuni 2022: „Parim eTwinningu projekt keskendub internetiturvalisusele“, autor: Madli Leikop

13. aprill 2022: „Rahvusvaheline projekt “Noortel on Midase puudutus” on eeskujuliku projekti musternäidis“

17. detsember 2021: „Pärnumaa paistab silma rahvusvaheliselt aktiivsete koolide poolest“, autor: Madli Leikop

18. oktoober 2021: „Kuidas teha klassiruumis head rühmatööd?“

25. august 2021: „eTwinningu õpetajad ammutasid suvekoolis uusi ideid“, autor: Kätlin Lepa (Haridus- ja Noorteamet)

22. juuni 2021: „Parimad eTwinningu projektid õpetasid noori keskkonda hoidma ja kaaslasi märkama“, autor: Madli Leikop

Uuringu eesmärk oli välja selgitada, millised tegurid motiveerivad Eesti üldhariduskoolide, lasteaedade ja kutsekoolide õpetajaid osalema eTwinningu programmis ning millised tegureid nähakse peamise takistusena. Lisaks sooviti teada saada, kas programmis osalemise eest saadav väline tunnustus on osaleja arvates piisav ning millised oleksid nende tegelikud ootused tunnustusele. Uuringu sihtrühm oli viie aasta jooksul eTwinningu programmis osalenud õpetajaid lasteaedadest, üldharidus- ja kutsekoolidest. Lisaks haridustöötajad eTwinningu koolidest või esmakoolituse läbinud, kes ei ole eTwinningus osalenud.

Peamised järeldused:

  • õpetajaid motiveerib eTwinningu programmis osalema eneseareng nii inimese kui pedagoogina, aga ka vaheldusrikkam ja loomingulisem igapäevatöö;
  • eTwinningu programm pakub õpetajatele võimaluse teha koostööd ja leida ühisosa Euroopa kolleegidega;
  • õpetajate jaoks on oluline sära laste silmades ja nende üldpädevuste areng, mida eTwinningus osalemine võimaldab;
  • eTwinningu programmis osalemisel on õpetajatele ääretult oluline ka tugev siseriiklik võrgustik;
  • paljud takistused eTwinningu tegevustes osalemiseks tulevad üldistest Eesti koolisüsteemi väljakutsetest nagu õpetajate koormus, ajapuudus, vähene juhtkonna toetus, madal palk jne. Õpetajatele võiks senisest suuremaks abiks olla kooli haridustehnoloog, kes saab vajadusel aidata digivahenditega;
  • eTwinningu programmis paistab õpetajate jaoks kõige keerulisem olema esimene projekt;
  • oma asutuse juhtkonna tunnustus on õpetajate jaoks oma õpilaste tunnustuse kõrval kõige olulisem, kuid õpetajad tunnevad sageli sellest puudust. Lisaks on õpetajate jaoks oluline ka riiklik tunnustus haridusvaldkonna suursündmustel.

Tutvu eTwinningu uuringu raportiga ning loe lähemalt ka Harno blogist.

Uuringut tutvustavat veebiseminari saab järele vaadata Harno YouTube'ist. 

Viimati uuendatud 22.02.2024