Eesti kvalifikatsiooniraamistik (formaalharidus)
Dokumendid ja viited
Põhi- ja keskharidus
Kutseharidus
Kõrgharidus
- Seadusandlus
- Kõrgkoolide tüübid
- Juhtimine ja õppejõud
- Kõrgharidusastmed ja kvalifikatsioonid
- Hindamine ja ainepunktisüsteem
- Kvaliteedi tagamine
- Varasemate haridussüsteemide kvalifikatsioonide tunnustamine
Kõrgharidusele juurdepääs
Raamatud
Kõrgkoolid ja õppekavad
Avalik-õiguslikud ülikoolid:
- Eesti Kunstiakadeemia (Estonian Academy of Arts)
- Eesti Maaülikool (Estonian University of Life Sciences)
- Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (Estonian Academy of Music and Theatre)
- Tallinna Tehnikaülikool (Tallinn University of Technology)
- Tallinna Ülikool (Tallinn University)
- Tartu Ülikool (University of Tartu)
Eraülikool
Riigi rakenduskõrgkoolid
- Eesti Lennuakadeemia (Estonian Aviation Academy)
- Kaitseväe Akadeemia (Estonian Military Academy)
- Sisekaitseakadeemia (Estonian Academy of Security Sciences)
- Tallinna Tehnikakõrgkool (TTK University of Applied Sciences)
- Tallinna Tervishoiu Kõrgkool (Tallinn Health Care College)
- Kõrgem Kunstikool Pallas (Pallas University of Applied Sciences)
- Tartu Tervishoiu Kõrgkool (Tartu Health Care College)
Erarakenduskõrgkoolid
- EEKBKL Kõrgem Usuteaduslik Seminar (Theological Seminary)
- EELK Usuteaduse Instituut (The Institute of Theology of the Estonian Evangelical Lutheran Church)
- Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor (Estonian Entrepreneurship University of Applied Sciences)
- Eesti Metodisti Kiriku Teoloogiline Seminar (Baltic Methodist Theological Seminary)
Kõrgkoolide õppekavad ja hindamisotsused leiate Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri (EKKA) andmebaasist.
Eestis saavad kõrgharidust pakkuda ainult õppe kvaliteedi hindamise läbinud kõrgharidust andvad õppeasutused. Alates 2012. aastast võib kõrgharidustaseme õpet läbi viia üksnes juhul, kui Vabariigi Valitsus on andnud selleks õiguse nimetatud õppekavagrupis ja õppeastmel õpet läbi viia. Sellega kaasneb õigus väljastada riiklikke haridusdokumente.
Üleminekuks kuni 2008. aastani kehtinud õppekavade akrediteerimise süsteemilt uuele hindamissüsteemile, viidi aastatel 2009-2011 läbi kõikide õppeasutuste õppekavagruppide hindamine ehk üleminekuhindamine. Kõrgharidusõppe kvaliteedi hindamine toimus õppekavagruppide kaupa, ühte õppekavagruppi kuuluvad sama õppevaldkonna õppekavad. Hindamise tulemusel sai kõrgkool kas tähtajatu või tähtajalise (kuni kolm aastat) õppe läbiviimise õiguse.
Üleminekuhindamise läbinud õppekavagrupid (dokument pdf-formaadis), milles on õigus õpet läbi viia
Arvutikolledž / Computer Science College
Audentese Kõrgem Ärikool / Audentes Business School
Audentes Mainor Ülikool / Audentes Mainor University
Audentese Ülikool / Audentes University
Concordia Rahvusvaheline Ülikool Eestis / Concordia International University Estonia
EEKBKL Kõrgem Usuteaduslik Seminar / Theological Seminary
EELK Usuteaduse Instituut / Theological Institute of the Estonian Evangelical Luth. Church
Eesti-Ameerika Äriakadeemia / Estonian-American Business Academy
Eesti-Ameerika Ärikolledž/ Estonian American Business College
Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor / Estonian Entrepreneurship University of Applied Sciences
Eesti Hotelli- ja Turismikõrgkool / Estonian School of Hotel and Tourism Management
Eesti Humanitaarinstituut / The Estonian Institute of Humanities
Eesti Infotehnoloogia Kolledž / The Estonian Information Technology College
Eesti Kõrgem Kommertskool / Estonian Business School
Eesti Metodisti Kiriku Teoloogiline Seminar / Baltic Methodist Theological Seminary
Eraakadeemia Nord / Private University Nord
Erakommertskolledž / Private Commercial College
International University Audentes
Kõrgkool “I Studium” / Higher School I Studium
Mainori Kõrgkool / Mainor Business School
Mainori Majanduskool / Mainor School of Economics
Mainori Majandusinstituut / Mainor Institute of Economics
Majanduse ja Juhtimise Instituut / Institute of Economics and Management
Sillamäe Majanduse ja Juhtimise Instituut / Sillamäe Institute of Economics and Management
Sotsiaal-Humanitaarinstituut / Institute of Humanities and Social Sciences
Sotsiaalteaduste Erakõrgkool “Veritas” / The Private School of Social Sciences Veritas
Tallinna Kommertskolledž / Tallinn Commercial College
Tallinna Ärijuhtimise Kolledž / Tallinn College of Business Administration
Tartu Teoloogia Akadeemia / Tartu Academy of Theology
Õigusinstituut / Institute of Law
Akadeemia Nord / University Nord
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Economic Law (Majandusõigus) | Bakalaureus | Conditionally | 28.01.1999 |
Public Administration and European Studies (Avalik haldus ja Euroopa õpingud) |
Bakalaureus | Fully | 28.02.2002 |
Law (Õigusteadus) | Bakalaureus | Fully | 05.05.2000 |
Fully | 30.09.2008 | ||
Magister | Fully | 15.05.2001 | |
Conditionally | 30.09.2008 | ||
Marketing and Advertisement (Marketing ja reklaam) |
Bakalaureus | Fully | 03.06.2003 |
Psychology (Psühholoogia) | Bakalaureus | Fully | 16.03.2004 |
Magister | Fully | 16.03.2004 |
Arvutikolledž / Computer Science College
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Programming (Programmeerimine) | Prof | Fully | 03.06.2003 |
Computer Graphics (Arvutigraafika) | Prof | Conditionally | 14.05.2004 |
Prof | Fully | 19.05.2008 |
Audentese Kõrgem Ärikool / Audentes Business School
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ärikorraldus) | Bakalaureus | Fully | 28.02.2002 |
Information Technology (Infotehnoloogia) | Bakalaureus | Conditionally | 1.08.2002 |
International Business Administration (Rahvusvaheline ärijuhtimine) | Diplom | Conditionally | 14.06.1999 |
International Financial Management (Rahvusvaheline finantsjuhtimine) | Diplom | Conditionally | 14.06.1999 |
International Business Management (Rahvusvaheline ärikorraldus) | Diplom | Conditionally | 14.06.1999 |
Diplom | Fully | 22.12.2000 | |
International Relations and European Studies (Rahvusvahelised suhted ja Euroopa uuringud) | Magister | Conditionally | 28.02.2002 |
Audentes Mainor Ülikool / Audentes Mainor University
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ärikorraldus) | Bakalaureus | Fully | 28.02.2002 |
Information Technology (Infotehnoloogia) | Bakalaureus | Conditionally | 1.08.2002 |
International Business Management (Rahvusvaheline ärikorraldus) | Diplom | Fully | 22.12.2000 |
International Relations and European Studies (Rahvusvahelised suhted ja Euroopa uuringud) | Magister | Conditionally | 28.02.2002 |
Audentese Ülikool / Audentes University
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ärikorraldus) | Bakalaureus | Fully | 28.02.2002 |
Magister | Conditionally | 15.03.2004 | |
Magister (80 ap) | Fully | 13.02.2008 | |
Magister (40 ap) | Fully | 13.02.2008 | |
Business Law (Majandusõigus) | Bakalaureus | Conditionally | 23.05.2005 |
Communication Management (Kommunikatsiooni juhtimine) | Magister | Conditionally | 21.06.2005 |
Information Technology (Infotehnoloogia) | Bakalaureus | Conditionally | 1.08.2002 |
Bakalaureus | Fully | 14.05.2004 | |
International Business Administration (Rahvusvaheline ärijuhtimine) | Bakalaureus | Fully | 22.12.2005 |
Bakalaureus | Fully/transfer from CIUE | 14.05.2004 | |
International Business Management (Rahvusvaheline ärikorraldus) | Diplom | Fully | 22.12.2000 |
International Relations (Rahvusvahelised suhted) | Bakalaureus | Fully | 30.06.2004 |
International Relations and European Studies (Rahvusvahelised suhted ja Euroopa uuringud) | Magister | Conditionally | 28.02.2002 |
Magister | Fully | 30.06.2004 | |
Law (Õigusteadus) | Bakalaureus | Fully/transfer from CIUE | 05.05.2000 |
Bakalaureus | Fully | 23.05.2005 | |
Magister(80 ap) | Fully | 23.05.2005 | |
Magister (40 ap) | Conditionally | 23.05.2005 | |
Magister | Fully | 26.08.2008 | |
Media (Meedia) | Bakalaureus | Fully/transfer from CIUE | 19.06.2001 |
Psychology (Psühholoogia) | Diplom/Prof | Conditionally | 16.03.2004 |
Concordia Rahvusvaheline Ülikool Eestis / Concordia International University Estonia
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
International Business (Rahvusvaheline ärijuhtimine) | Bakalaureus | Fully | 11.02.1997 |
Magister | Conditionally | 26.02.2001 | |
Law (Õigusteadus) | Bakalaureus | Fully | 05.05.2000 |
Media (Meedia) | Bakalaureus | Fully | 19.06.2001 |
EEKBKL Kõrgem Usuteaduslik Seminar / Theological Seminary
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Theology (Usuteadus) | Diplom | Fully | 18.06.1998 |
Diplom | Fully | 29.12.2004 | |
Prof | Fully | 29.12.2004 | |
Pastoral Theology (Pastoraalteoloogia) | Diplom | Fully | 18.06.1998 |
Diplom | Fully | 29.12.2004 | |
Religion Pedagogics (Religioonipedagoogika) | Diplom | Fully | 18.06.1998 |
Diplom | Fully | 29.12.2004 | |
Divinity (Teoloogia) | Diplom | Fully | 30.06.1998 |
EELK Usuteaduse Instituut / Theological Institute of the Estonian Evangelical Luth. Church
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Theology (Usuteadus) | Diplom | Fully | 18.06.1998 |
Church Workers Study (Koguduse töötegijate õpe) | Diplom | Fully | 18.06.1998 |
Academic Theology (Akadeemiline ususteadus) | Bakalaureus | Fully | 21.06.2005 |
Magister | Conditionally | 21.06.2005 | |
Magister | Fully | 11.12.2008 | |
Practical Theology (Praktiline usuteadus) | Bakalaureus | Fully | 21.06.2005 |
Religion Pedagogics (Religioonipedagoogika) | Magister (40 credits) |
Fully | 21.06.2005 |
Magister (80 credits) |
Conditionally | 21.06.2005 | |
Magister | Fully | 11.12.2008 | |
Divinity (Teoloogia põhiõpe) | Bakalaureus | Fully | 21.06.2005 |
Christian Culture Study (Kristlik kultuurilugu) | Magister | Conditionally | 21.06.2005 |
Magister | Fully | 11.12.2008 |
Eesti-Ameerika Äriakadeemia / Estonian-American Business Academy
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ärijuhtimine) | Diplom | Fully | 19.06.2001 |
Prof | Conditionally | 07.06.2005 | |
Prof | Conditionally | 11.12.2008 | |
International Business Administration (Rahvusvaheline ärijuhtimine) |
Prof | Conditionally | 07.06.2005 |
International Business Administration (Rahvusvaheline ärijuhtimine (inglise keele süvaõppega)) |
Prof | Conditionally | 11.12.2008 |
Eesti-Ameerika Ärikolledž/ Estonian American Business College
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ärijuhtimine) | Diplom | Conditionally | 21.02.1997 |
Diplom | Conditionally | 14.06.1999 | |
Diplom | Fully | 19.06.2001 | |
Prof | Conditionally | 07.06.2005 | |
International Economic Relations (Rahvusvahelised majandussuhted) |
Diplom | Conditionally | 11.02.1997 |
International Business Administration (Rahvusvaheline ärijuhtimine) |
Prof | Conditionally | 07.06.2005 |
Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor / Estonian Entrepreneurship University of Applied Sciences
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ärijuhtimine) | Prof | Fully | 19.05.2008 |
Design For Creative Entrepreneurship (Disain loovettevõtluses) | Prof | Conditionally | 30.12.2009 |
Information Technology (Infotehnoloogia) | Prof | Fully | 14.05.2004 |
Information Technology Management (Infotehnoloogia juhtimine) | Magister | Conditionally | 07.07.2009 |
Financial Management and Information Technology (Finantsjuhtimine ja infotehnoloogia) | Magister | Conditionally | 07.07.2009 |
Tourism Entrepreneurship and Service Management (Turismiettevõtluse ja teeninduse juhtimine) | Magister | Conditionally | 07.07.2009 |
Eesti Hotelli- ja Turismikõrgkool / Estonian School of Hotel and Tourism Management
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Hotel Management (Hotellimajandus) | Prof | Fully | 23.05.2005 |
Tour Operation (Reisikorraldus) | Prof | Fully | 23.05.2005 |
Guide (Giid) | Prof | Conditionally | 23.05.2005 |
Catering Management (Toitlustuskorraldus) | Prof | Fully | 21.05.2007 |
Eesti Humanitaarinstituut / The Estonian Institute of Humanities
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
History (Ajalugu) | Bakalaureus | Conditionally | 17.05.2001 |
History (Ajalugu) (id 116) | Bakalaureus | Conditionally | 14.05.2004 |
History (Ajalugu) (id 2950) | Bakalaureus | Conditionally | 14.05.2004 |
Sociology (Sotsioloogia) | Bakalaureus | Fully | 28.02.2002 |
Magister | Fully | 28.02.2002 | |
Estonian Cultural Studies (Eesti kultuurilugu) | Bakalaureus | Fully | 28.01.1999 |
Cultural Theory (Kultuuriteooria) | Bakalaureus | Conditionally | 23.05.2002 |
Magister | Conditionally | 23.05.2002 | |
Magister | Fully | 30.06.2004 | |
General Cultural Theory (Üldine kultuuriteooria) | Bakalaureus | Conditionally | 23.05.2002 |
Asian Studies (Aasia kultuurilugu) | Bakalaureus | Conditionally | 23.05.2002 |
Bakalaureus | Fully | 30.06.2004 | |
Magister | Fully | 23.05.2002 | |
Theatre (Teater) | Bakalaureus | Conditionally | 1.07.2001 |
Theatre (Näitlejameisterlikkus) | Bakalaureus | Conditionally | 22.12.1999 |
English Studies (Anglistika) | Bakalaureus | Conditionally | 1.07.2000 |
Bakalaureus | Fully | 31.01.2003 | |
Germanic Studies (Germanistika) | Bakalaureus | Conditionally | 1.07.2000 |
Bakalaureus | Fully | 31.01.2003 | |
Romance Studies (Romanistika) | Magister | Conditionally | 1.07.2000 |
Magister | Conditionally | 21.06.2005 | |
Bakalaureus | Conditionally | 11.12.2002 | |
Bakalaureus | Fully | 31.01.2003 | |
Bakalaureus | Conditionally | 21.06.2005 | |
Philosophy (Filosoofia) | Bakalaureus | Fully | 1.08.2002 |
Bakalaureus | Fully | 21.06.2005 | |
Magister | Conditionally | 21.06.2005 | |
Doktor | Conditionally | 21.06.2005 |
Eesti Infotehnoloogia Kolledž / The Estonian Information Technology College
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Systems of Information Technology (Infotehnoloogia süsteemid) | Diplom | Fully | 3.06.2003 |
Information Systems Analysis (Infosüsteemide analüüs) | Prof | Fully | 3.06.2003 |
Technical Communication (Tehnosuhtlus) | Prof | Fully | 3.06.2003 |
IT Systems Development (IT süsteemide arendus) | Prof | Fully | 3.06.2003 |
IT System Administration (IT süsteemide administreerimine) | Prof | Fully | 3.06.2003 |
Eesti Kõrgem Kommertskool / Estonian Business School
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Entrepreneurship and Business Administration (Ettevõtlus ja ärijuhtimine) |
Diplom | Fully | 13.05.1997 |
Bakalaureus | Fully | 13.05.1997 | |
International Business Administration (Rahvusvaheline ärijuhtimine) |
Diplom | Fully | 29.04.1997 |
Bakalaureus | Fully | 29.04.1997 | |
Magister | Conditionally | 26.02.2001 |
Eesti Metodisti Kiriku Teoloogiline Seminar / Baltic Methodist Theological Seminary
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Divinity (Teoloogia) | Diplom | Fully | 18.06.1998 |
Prof | Fully | 21.06.2005 | |
Theology (Usuteadus) | Diplom | Fully | 18.06.1998 |
Eraakadeemia Nord / Private University Nord
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Economic Law (Majandusõigus) | Diplom | Conditionally | 18.06.1998 |
Bakalaureus | Conditionally | 28.01.1999 | |
Law (Õigusteadus) | Bakalaureus | Fully | 05.05.2000 |
Erakommertskolledž / Private Commercial College
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ärijuhtimine) | Prof | Conditionally | 16.03.2004 |
Prof | Fully | 13.02.2008 | |
Applied Languages (Rakenduslikud keeled) | Prof | Conditionally | 01.02.2005 |
Estonian Business School
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Languages (Võõrkeeled ja ärikorraldus) | Bakalaureus | Fully | 29.12.2004 |
Entrepreneurship and Business Administration (Ettevõtlus ja ärijuhtimine) |
Diplom | Fully | 13.05.1997 |
Bakalaureus | Fully | 13.05.1997 | |
Bakalaureus | Fully | 15.03.2004 | |
Information Technology Management (IT-juhtimine) | Bakalaureus | Fully | 15.03.2004 |
International Business Administration (Rahvusvaheline ärijuhtimine) |
Diplom | Fully | 29.04.1997 |
Bakalaureus | Fully | 29.04.1997 | |
Bakalaureus | Fully | 15.03.2004 | |
Magister | Conditionally | 26.02.2001 | |
Magister (MBA) | Fully | 15.03.2004 | |
Magister (MSc in BA) | Fully | 15.03.2004 | |
Management (Juhtimisteadus) | PhD | Fully | 16.06.2009 |
Public Administration (Avalik haldus) | Bakalaureus | Fully | 28.02.2002 |
Euroakadeemia / Euroacademy
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Art History and Theory (Kunstiteadus) | Magister | Fully | 9.07.2003 |
Business Administration (Ärijuhtimine) | Bakalaureus | Fully | 23.05.2005 |
Magister | Conditionally | 11.12.2008 | |
Environmental Protection (Keskkonnakaitse) | Bakalaureus | Fully | 26.08.2008 |
Magister | Fully | 26.08.2008 | |
Fashion Design (Moedisain) | Bakalaureus | Fully | 9.07.2003 |
Interior Designer (Sisekujunduskunstnik) | Bakalaureus | Fully | 9.07.2003 |
International Relations (Rahvusvahelised suhted) | Bakalaureus | Fully | 21.05.2007 |
Regional International Studies (Regionaalsed rahvusvahelised suhted) | Magister | Conditionally | 21.05.2007 |
Translator-Interpreter, Philologist (Tõlkija/tõlk, filoloog) | Bakalaureus | Conditionally | 07.07.2009 |
Magister | Fully | 29.12.2004 |
Euroülikool / EuroUniversity
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Art History and Theory (Kunstiteadus) | Magister | Fully | 9.07.2003 |
Business Administration (Ärijuhtimine) | Bakalaureus | Conditionally | 28.02.2002 |
Bakalaureus | Fully | 23.05.2005 | |
Magister | Conditionally | 23.05.2005 | |
Magister | Conditionally | 11.12.2008 | |
Environmental Protection (Keskkonnakaitse) | Bakalaureus | Fully | 23.05.2002 |
Bakalaureus | Fully | 26.08.2008 | |
Magister | Conditionally | 21.06.2005 | |
Magister | Fully | 26.08.2008 | |
Fashion Design (Moedisain) | Bakalaureus | Fully | 9.07.2003 |
Interior Designer (Sisekujunduskunstnik) | Bakalaureus | Fully | 9.07.2003 |
International Business Administration (Rahvusvaheline ärijuhtimine) | Diplom | Fully | 28.02.2002 |
Bakalaureus | Conditionally | 28.02.2002 | |
International Relations (Rahvusvahelised suhted) | Bakalaureus | Conditionally | 26.06.2001 |
Bakalaureus (120 ap) | Conditionally | 30.06.2004 | |
Bakalaureus | Conditionally | 30.06.2004 | |
Bakalaureus | Fully | 21.05.2007 | |
Interpreter (Tõlk) | Bakalaureus | Fully | 1.08.2002 |
Regional International Studies (Regionaalsed rahvusvahelised suhted) | Magister | Conditionally | 21.05.2007 |
Specialist on Environmental Protection (Keskkonnaakaitse spetsialist) | Diplom | Fully | 23.05.2002 |
Translator-Interpreter, Philologist (Tõlkija/tõlk, filoloog) | Bakalaureus | Fully | 1.08.2002 |
Conditionally | 7.07.2009 | ||
Magister | Fully | 01.02.2005 |
International University Audentes
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ärikorraldus) | Bakalaureus | Fully | 28.02.2002 |
Magister | Conditionally | 15.03.2004 | |
Magister (80 ap) | Fully | 13.02.2008 | |
Magister (40 ap) | Fully | 13.02.2008 | |
Business Law (Majandusõigus) | Bakalaureus | Conditionally | 23.05.2005 |
Communication Management (Kommunikatsiooni juhtimine) | Magister | Conditionally | 21.06.2005 |
Information Technology (Infotehnoloogia) | Bakalaureus | Conditionally | 1.08.2002 |
Bakalaureus | Fully | 14.05.2004 | |
International Business Administration (Rahvusvaheline ärijuhtimine) | Bakalaureus | Fully | 22.12.2005 |
Bakalaureus | Fully/transfer from CIUE | 14.05.2004 | |
Diplom | Fully | 22.12.2000 | |
International Relations (Rahvusvahelised suhted) | Bakalaureus | Fully | 30.06.2004 |
International Relations and European Studies (Rahvusvahelised suhted ja Euroopa uuringud) | Magister | Conditionally | 28.02.2002 |
Magister | Fully | 30.06.2004 | |
Law (Õigusteadus) | Bakalaureus | Fully/transfer from CIUE | 10.05.2000 |
Bakalaureus | Fully | 23.05.2005 | |
Magister(80 ap) | Fully | 23.05.2005 | |
Magister (40 ap) | Conditionally | 23.05.2005 | |
Magister | Fully | 26.08.2008 | |
Media (Meedia) | Bakalaureus | Fully/transfer from CIUE | 19.06.2001 |
Psychology (Psühholoogia) | Diplom/Prof | Conditionally | 16.03.2004 |
Kõrgkool “I Studium” / Higher School I Studium
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Accounting (Majandusarvestus) | Prof | Conditionally | 13.02.2008 |
Company Management and Business Administration (Ettevõtlus ja ärijuhtimine) | Diplom/Prof | Fully | 28.02.2002 |
Prof | Conditionally | 02.06.2009 | |
Business Law (Majandusõigus) | Diplom | Conditionally | 09.07.2003 |
Prof | Conditionally | 14.07.2006 |
Mainori Kõrgkool / Mainor Business School
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Applied psychology (Rakenduspsühholoogia) | Prof | Conditionally | 16.03.2004- 30.12.2008 |
Business Administration (Ärijuhtimine) | Voc HE | Fully | 19.06.2001 |
Diplom | Fully | 12.06.2001 | |
Prof | Fully | 19.05.2008 | |
Business and Marketing Management (Äri- ja turundusjuhtimine) | Diplom | Conditionally | 14.06.1999 |
Financial Management (Finantsjuhtimine) | Diplom | Conditionally | 14.06.1999 |
Information Technology (Infotehnoloogia) | Voc.HE | Conditionally | 14.05.2004 |
Prof | Fully | 14.05.2004 | |
Information Technology Management (Infotehnoloogia juhtimine) | Magister | Conditionally | 07.07.2009 |
Financial Management and Information Technology (Finantsjuhtimine ja infotehnoloogia) | Magister | Conditionally | 07.07.2009 |
Tourism Entrepreneurship and Service Management (Turismiettevõtluse ja teeninduse juhtimine) | Magister | Conditionally | 07.07.2009 |
Mainori Majanduskool / Mainor School of Economics
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ärijuhtimine) | Diplom | Conditionally | 14.06.1999 |
Voc HE | Fully | 19.06.2001 | |
Marketing Management (Turundusjuhtimine) | Diplom | Conditionally | 14.06.1999 |
Financial Management (Finantsjuhtimine) | Diplom | Conditionally | 14.06.1999 |
Mainori Majandusinstituut / Mainor Institute of Economics
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ärikorraldus) | Bakalaureus | Fully | 28.02.2002 |
Majanduse ja Juhtimise Instituut / Institute of Economics and Management
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ettevõtte juhtimine) | Diplom / Prof | Fully | 15.05.2001 |
Diplom / Prof | Fully | 19.05.2008 | |
Business Management (Ettevõttemajandus) | Diplom / Prof | Fully | 15.05.2001 |
Diplom / Prof | Fully | 19.05.2008 |
Rahvusvaheline Sotsiaalteaduste Rakenduslik Kõrgkool LEX / International University of Social Sciences LEX
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Economics (Majandusteadus) | Diplom | Conditionally | 28.02.2002 |
Sillamäe Majanduse ja Juhtimise Instituut / Sillamäe Institute of Economics and Management
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ettevõtte juhtimine) | Diplom / Prof | Fully | 15.05.2001 |
Diplom / Prof | Fully | 19.05.2008 | |
Business Management (Ettevõttemajandus) | Diplom / Prof | Fully | 15.05.2001 |
Diplom / Prof | Fully | 19.05.2008 |
Sotsiaal-Humanitaarinstituut / Institute of Humanities and Social Sciences
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ärikorraldus) Economics (Majandus) |
Prof Prof Prof Prof |
Conditionally Conditionally Conditionally Conditionally |
15.03.2004 13.02.2008 15.03.2004 13.02.2008 |
Law (Õigusteadus) | Prof Prof Diplom/Prof |
Conditionally Conditionally Conditionally |
9.07.2003 14.07.2006 7.07.2009 |
Psychology (Psühholoogia) | Diplom Prof Prof |
Conditionally Conditionally Conditionally |
16.03.2004 16.03.2004 30.06.2008 |
Social Counselling (Sotsiaalne nõustamine) |
Prof Prof |
Conditionally Conditionally |
16.03.2004 30.06.2008 |
Sotsiaalteaduste Erakõrgkool “Veritas” / The Private School of Social Sciences Veritas
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Law (Õigusteadus) | Bakalaureus | Conditionally | 13.10.2000 |
Tallinna Kommertskolledž / Tallinn Commercial College
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ärijuhtimine) | Prof | Conditionally | 16.03.2004 |
Prof | Fully | 13.02.2008 | |
Applied Languages (Rakenduslikud keeled) | Prof | Conditionally | 01.02.2005 |
Tallinna Ärijuhtimise Kolledž / Tallinn College of Business Administration
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Business Administration (Ärijuhtimine) | Prof | Conditionally | 16.03.2004 |
Prof | Fully | 13.02.2008 | |
Applied Languages (Rakenduslikud keeled) | Prof | Conditionally | 01.02.2005 |
Tartu Teoloogia Akadeemia / Tartu Academy of Theology
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Divinity (Teoloogia) | Prof | Fully | 01.02.2005 |
Theology (Usuteadus) | Diplom | Conditionally | 28.06.2000 |
Õigusinstituut / Institute of Law
Study programme | Level | Accreditation | Date of accreditation |
Law (Õigusteadus) | Bakalaureus | Fully | 28.06.2000 |
Eesti kõrghariduse kvalifikatsiooniraamistik
Bologna protsessi raames, mille eesmärk on luua Euroopa kõrgharidusruum, võtsid protsessis osalevad riigid endale ülesandeks töötada aastaks 2010 välja siseriiklikud kvalifikatsiooniraamistikud. Lepiti kokku, et pärast siseriikliku kvalifikatsiooniraamistiku väljatöötamist toimub selle enesehindamine ja sidumine Euroopa kõrgharidusruumi ühtse kvalifikatsiooniraamistikuga (QF-EHEA).
Riikliku kvalifikatsiooniraamistiku eesmärk on kirjeldada kvalifikatsioone läbi viie olulise komponendi – tase, töömaht, profiil, kvaliteet ja õpiväljundid. Nimetatud komponentide kaudu lihtsustatakse kvalifikatsioonide võrdlemist Euroopa kvalifikatsiooniraamistikuga ja toetatakse kvalifikatsioonide õiget ja õiglast tunnustamist.
Eestis alustati kõrghariduse kvalifikatsiooniraamistiku väljatöötamisega 2006. aastal kui Haridus- ja Teadusministeeriumi juurde loodi vastav töörühm. Töörühma liikmeteks olid ministeeriumi, rektorite nõukogude, üliõpilaskondade liidu, kvaliteediagentuuri, Kutsekoja ja Eesti ENIC/NARIC Keskuse esindajad. Kõik kvalifikatsioonide kirjeldamiseks vajalikud komponendid on koondatud Vabariigi Valitsuse määrusesse „Kõrgharidusstandard“, mis on ühtlasi Eesti kõrghariduse kvalifikatsiooniraamistikuks.
Kõrghariduse kvalifikatsiooniraamistiku enesehindamisega alustati 2010. aastal. Samal ajal alustati kõiki haridustasemeid hõlmava kvalifikatsiooniraamistiku sidustamist Euroopa elukestva kvalifikatsiooniraamistikuga (LLL-EQF). 2011. aastal otsustati kõrghariduskvalifikatsioonide enesehindamine ja elukestva õppe kvalifikatsiooniraamisiku sidustamine ühendada ning esitada ühtse raportina.
Kvalifikatsioon | Nominaalkestus | Maht ainepunktides | QF-EHEA¹ aste | EQF-LLL² tase |
Doktor | 3-4 aastat | 180-240 | 3. aste | Tase 8 |
Magister | 1-2 aastat | 60-120 | 2. aste | Tase 7 |
Integreeritud bakalaureuse- ja magistriõppe kvalifikatsioon |
5-6 aastat | 300-360 | 2. aste | Tase 7 |
Bakalaureus | 3-4 aastat | 180-240 | 1. aste | Tase 6 |
¹ Euroopa kõrgharidusruumi ühtne kvalifikatsiooniraamistik
² Euroopa kvalifikatsiooniraamistik elukestva õppe valdkonnas
Rakenduskõrgharidusõpe
Rakenduskõrgharidusõppe eesmärgiks on üldhariduslike teadmiste süvendamine, valdkonna alusteadmiste ja -oskuste omandamine õpingute jätkamiseks magistriastmes ja tööle asumiseks. Lisaks omandatakse rakenduskõrgharidusõppes teadmised, oskused ja hoiakud kindlal kutsealal tööle asumiseks. Rakenduskõrgharidusõppe maht on 180–240 ECTS ainepunkti ning õppekava nominaalkestus on 3-4 õppeaastat. Ämmaemandaõppe maht on 270 ECTS ainepunkti ning õppekava nominaalkestus on neli ja pool õppeaastat, spetsialiseeritud õeõppe maht on 210 ECTS ainepunkti ning õppekava nominaalkestus on kolm ja pool õppeaastat.
Rakenduskõrgharidusõppe lõpetanule antakse bakalaureusekraad. Bakalaureusekraad annab juurdepääsu magistriõppele.
Rakenduskõrgharidusõppe õpiväljundid
Rakenduskõrghariduse diplomi saamiseks peab üliõpilane:
- omama süsteemset ülevaadet eriala põhimõistetest, teoreetilistest printsiipidest ja uurimismeetoditest;
- oskama ära tunda interdistsiplinaarseid seoseid erinevate erialade rakendusalades;
- tundma eriala aktuaalseid probleeme ja rakendusvõimalusi;
- oskama sõnastada erialaga seotud probleeme ning analüüsida ja hinnata erinevaid lahendusi;
- oskama kohaseid meetodeid ja vahendeid kasutades iseseisvalt informatsiooni koguda ning seda kriitiliselt ja loovalt tõlgendada;
- oskama eriala ülesannete lahendamisel etteantud raamides valida ja kasutada sobivaid meetodeid ja tehnoloogiad ning etteantud informatsiooni põhjal modelleerida ja/või hinnata võimalikke tagajärgi;
- näitama initsiatiivi projektide algatamisel ning vastutustunnet, juhtimis- ja meeskonnatööoskusi nende elluviimisel;
- valdama tööks vajalikke suhtlusoskusi ning info- ja kommunikatsioonitehnoloogiaid;
- olema oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles võimeline erialaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult selgitama ning erialastes aruteludes osalema;
- olema valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
- oskama ühiskondlikke ja eetilisi aspekte arvestades hinnata erialase tegevuse rolli ja tagajärgi ühiskonnale;
- olema suuteline omandatud teadmisi ja oskusi töös rakendama, olles valmis tegutsema oma kutsealal spetsialisti ülesannetes või ettevõtjana;
- olema suuteline ennast pidevalt iseseisvalt erialaselt ja tööalaselt täiendama.
Bakalaureuseõpe
Bakalaureuseõpe on kõrghariduse esimese astme õpe, mille eesmärk on üldhariduslike teadmiste süvendamine, eriala alusteadmiste ja -oskuste omandamine õpingute jätkamiseks magistriastmes ja tööle asumiseks. Õppe nominaalkestus on valdavalt 3 aastat, maht 180 ECTS ainepunkti, erandina kuni 4 aastat, maht 240 ECTS ainepunkti.
Õppe lõpetajale antakse diplom õppekava täitmise ja bakalaureusekraadi andmise kohta. Bakalaureusekraad annab juurdepääsu magistriõppele.
Bakalaureusekraadi õpiväljundid
Bakalaureusekraadi saamiseks peab üliõpilane:
- omama süsteemset ülevaadet õppesuuna põhimõistetest, teoreetilistest printsiipidest ja uurimismeetoditest;
- oskama ära tunda interdistsiplinaarseid seoseid;
- mõistma õppesuuna erinevate erialade rakendusalasid;
- tundma eriala teoreetilisi koolkondi, arengusuundi ja aktuaalseid probleeme;
- oskama sõnastada erialaga seotud probleeme ning analüüsida ja hinnata erinevaid lahendusi;
- oskama kohaseid meetodeid ja vahendeid kasutades iseseisvalt informatsiooni koguda ning seda kriitiliselt ja loovalt tõlgendada;
- oskama eriala ülesannete lahendamisel valida ja kasutada sobivaid tehnoloogiaid ning meetodeid, muu hulgas olema valmis osalema meeskonnatöös ja seda juhtima;
- valdama tööks vajalikke suhtlusoskusi ning info- ja kommunikatsioonitehnoloogiaid;
- olema oma õppekeeles ja vähemalt ühes võõrkeeles võimeline erialaga seonduvaid probleeme suuliselt ja kirjalikult selgitama ning erialastes aruteludes osalema;
- olema valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
- oskama teaduslikke, ühiskondlikke ja eetilisi aspekte arvesse võttes hinnata teadmiste rolli ning oma erialase tegevuse rolli ja tagajärgi ühiskonnas;
- olema suuteline omandatud teadmisi ja oskusi töös rakendama, õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt erialaselt ja tööalaselt täiendama.
Kõrghariduse esimese astme lõpetajatele antavate bakalaureusekraadide nimetused:
- Haridusteaduse bakalaureus – Bachelor of Arts in Education (BA);
- Humanitaarteaduse bakalaureus – Bachelor of Arts in Humanities (BA);
- Sotsiaalteaduse bakalaureus – Bachelor of Arts in Social Sciences (BA);
- Sporditeaduse bakalaureus – Bachelor of Arts in Sports (BA);
- Loodusteaduse bakalaureus – Bachelor of Science (BSc);
- Tehnikateaduse bakalaureus – Bachelor of Science in Engineering (BSc);
- Põllumajandusteaduse bakalaureus – Bachelor of Science in Agriculture (BSc);
- Terviseteaduse bakalaureus – Bachelor of Science in Health Sciences (BSc);
- Sõjateaduse bakalaureus – Bachelor of Arts in Military Sciences (BA);
- Meditsiiniteaduse bakalaureus – Bachelor of Medicine (BSc).
Magistriõpe on kõrghariduse teise astme õpe, mille kestel süvendatakse erialateadmisi ja -oskusi ning omandatakse tööle asumiseks, iseseisvaks tööks ja doktoriõppes õpingute jätkamiseks vajalikke teadmisi ja oskusi. Õppele juurdepääsu tingimus on kõrghariduse esimese astme kvalifikatsioon. Õppe nominaalkestus on 1–2 aastat, maht 60–120 ECTS ainepunkti.
Magistriõppe lõpetajale antakse diplom õppekava täitmise ja magistrikraadi andmise kohta. Magistrikraad annab juurdepääsu doktoriõppele.
Magistrikraadi õpiväljundid
Magistrikraadi ja bakalaureuse- ja magistriõppe integreeritud õppekavade lõpetamisel antava kraadi saamiseks peab üliõpilane:
- omama süsteemset ülevaadet ja laiapõhjalisi teadmisi õppesuuna mõistetest, teooriatest ja uurimismeetoditest;
- tundma eriala teoreetilisi arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja rakendusvõimalusi;
- omama süvendatud teadmisi eriala mõnes kitsamas uurimisvaldkonnas;
- oskama ära tunda ja luua interdistsiplinaarseid seoseid;
- oskama erialaga seotud probleeme ja/või uurimisküsimusi iseseisvalt ja loovalt ära tunda ja sõnastada ning suutma neid etteantud ajaraamides ja piiratud informatsiooni tingimustes kohaste meetoditega lahendada, kasutades selleks vajadusel teiste valdkondade teadmisi;
- oskama eriala ülesannete lahendamisel valida ja kasutada sobivaid meetodeid ja tehnoloogiad ning modelleerida ja/või hinnata võimalikke tagajärgi;
- oskama oma tegevust eriala probleemide ja/või uurimisküsimuste lahendamisel kriitiliselt hinnata;
- olema valmis tööks erialast kvalifikatsiooni nõudval tegevusalal, näidates seejuures algatusvõimet, vastutustunnet, juhtimis- ja meeskonnatööoskusi;
- olema pädevalt võimeline edasi andma oma teadmisi õpetamise, juhendamise või muul teel;
- olema oma õppekeeles ja oma erialal olulises võõrkeeles võimeline erialaga seonduvaid probleeme, järeldusi ja nende aluseks olevaid teooriaid suuliselt ja kirjalikult esitama ja argumenteerima ning osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
- olema valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
- oskama tegutseda eetiliselt keerulistes olukordades, olema teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, piirangutest ja ühiskondlikust rollist ning oskama anda põhjendatud hinnanguid oma eriala puudutavates küsimustes;
- oskama hinnata enda ja teiste vajadust jätkuõppeks, erialaseks ja tööalaseks arenguks ning valdama iseseisvaks õppimiseks vajalikke efektiivseid meetodeid;
- olema võimeline jätkama õpinguid või osalema uurimistegevuses, tegutsema oma ala spetsialisti ja arendajana, sealhulgas rahvusvaheliselt.
Magistriõppe lõpetajatele antavate magistrikraadide nimetused:
- Haridusteaduse magister – Master of Arts in Education (MA);
- Kunstide magister – Master of Arts (MA);
- Humanitaarteaduse magister – Master of Arts in Humanities (MA);
- Sotsiaalteaduse magister – Master of Arts in Social Sciences (MA);
- Sporditeaduse magister – Master of Arts in Sports (MA);
- Ärijuhtimise magister – Master in Business Administration (MBA);
- Loodusteaduse magister – Master of Science (MSc);
- Tehnikateaduse magister – Master of Science in Engineering (MSc);
- Põllumajandusteaduse magister – Master of Science in Agriculture (MSc);
- Terviseteaduse magister – Master of Science in Health Sciences (MSc);
- Usuteaduse magister – Master of Arts in Theology (MA);
- Õigusteaduse magister – Master of Arts in Law (MA);
- Sõjateaduse magister – Master of Arts in Military Science (BA).
Integreeritud bakalaureuse- ja magistriõpe sisaldab nii alusõpet kui ka süvendatud spetsialiseerumisega õpet. Üheastmelised integreeritud õpped on arsti-, loomaarsti-, proviisori-, hambaarsti-, arhitekti-, ehitusinseneriõpe ning klassiõpetaja õpetajakoolitus. Arstiõppe, alates 2002/2003. õppeaasta vastuvõtust ka loomaarstiõppe, nominaalkestus on 6 aastat, maht 360 ECTS ainepunkti. Teiste õpete nominaalkestus on 5 aastat, maht 300 ECTS ainepunkti.
Bakalaureuse- ja magistriõppe integreeritud õppekaval põhineva õppe lõpetajale antav akadeemiline kraad on magistrikraad, mis annab juurdepääsu doktoriõppele.
Magistrikraadi õpiväljundid
Magistrikraadi ja bakalaureuse- ja magistriõppe integreeritud õppekavade lõpetamisel antava kraadi saamiseks peab üliõpilane:
- omama süsteemset ülevaadet ja laiapõhjalisi teadmisi õppesuuna mõistetest, teooriatest ja uurimismeetoditest;
- tundma eriala teoreetilisi arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja rakendusvõimalusi;
- omama süvendatud teadmisi eriala mõnes kitsamas uurimisvaldkonnas;
- oskama ära tunda ja luua interdistsiplinaarseid seoseid;
- oskama erialaga seotud probleeme ja/või uurimisküsimusi iseseisvalt ja loovalt ära tunda ja sõnastada ning suutma neid etteantud ajaraamides ja piiratud informatsiooni tingimustes kohaste meetoditega lahendada, kasutades selleks vajadusel teiste valdkondade teadmisi;
- oskama eriala ülesannete lahendamisel valida ja kasutada sobivaid meetodeid ja tehnoloogiad ning modelleerida ja/või hinnata võimalikke tagajärgi;
- oskama oma tegevust eriala probleemide ja/või uurimisküsimuste lahendamisel kriitiliselt hinnata;
- olema valmis tööks erialast kvalifikatsiooni nõudval tegevusalal, näidates seejuures algatusvõimet, vastutustunnet, juhtimis- ja meeskonnatööoskusi;
- olema pädevalt võimeline edasi andma oma teadmisi õpetamise, juhendamise või muul teel;
- olema oma õppekeeles ja oma erialal olulises võõrkeeles võimeline erialaga seonduvaid probleeme, järeldusi ja nende aluseks olevaid teooriaid suuliselt ja kirjalikult esitama ja argumenteerima ning osalema nii erialaspetsialistide kui ka erialaväliste inimeste sellekohastes aruteludes;
- olema valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
- oskama tegutseda eetiliselt keerulistes olukordades, olema teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, piirangutest ja ühiskondlikust rollist ning oskama anda põhjendatud hinnanguid oma eriala puudutavates küsimustes;
- oskama hinnata enda ja teiste vajadust jätkuõppeks, erialaseks ja tööalaseks arenguks ning valdama iseseisvaks õppimiseks vajalikke efektiivseid meetodeid;
- olema võimeline jätkama õpinguid või osalema uurimistegevuses, tegutsema oma ala spetsialisti ja arendajana, sealhulgas rahvusvaheliselt.
Integreeritud bakalaureuse- ja magistriõppe lõpetajatele antavate magistrikraadide nimetused:
- Arstikraad – Degree in Medicine (MD);
- Hambaarstikraad – Degree in Dentistry (DD);
- Farmaatsiamagister – Master of Science in Pharmacy (MSc);
- Loomaarstikraad – Degree in Veterinary Medicine (DVM);
- Arhitektuurimagister – Master of Science in Architecture (MSc);
- Haridusteaduse magister – Master of Arts in Education (MA);
- Ehitusteaduse magister – Master of Science in Civil Engineering (MSc).
Doktoriõpe on kõrghariduse kolmanda astme õpe, mille eesmärgiks on iseseisvaks teadus-, arendus- või kutsealaseks loometööks vajalike teadmiste, oskuste ja hoiakute omandamine. Doktoriõppele juurdepääsu tingimus on magistrikraad või sellele vastav kvalifikatsioon, õppe nominaalkestus on 3–4 aastat.
Doktoriõppe lõpetajale antava kraadi nimetus on filosoofiadoktor – Doctor of Philosophy (PhD). Doktorikraad on teaduskraad, mille saamiseks koostatakse ja kaitstakse doktoritöö – iseseisev teaduslik uurimus või loometöö.
Doktoriõppe õpiväljundid
Doktorikraadi saamiseks peab üliõpilane:
- omama laiapõhjalisi teadmisi ja süsteemset ülevaadet oma uurimisvaldkonnas ning sügavaid ja ajakohaseid teadmisi uurimisvaldkonna kitsamas osas;
- mõistma olemasolevate uurimisvaldkonna siseste ja valdkondadevaheliste teadmiste ja uurimismeetodite tähendust ja ulatust, et neid vajadusel laiendada, ümber hinnata ja sõnastada;
- oskama iseseisvalt ja kriitiliselt analüüsida, sünteesida ja hinnata uusi ja keerulisi erialaspetsiifilisi ideid ning loovalt ja teadusliku täpsusega identifitseerida ja formuleerida uurimisküsimusi;
- valdama oma uurimisvaldkonna uurimismetoodikaid;
- oskama iseseisvalt tegutseda keerulises, sealhulgas rahvusvahelises töö- ja õpikeskkonnas,
- sealhulgas uurimistöös, mis nõuab juhtimis- ja meeskonnatööoskusi, innovaatilist mõtlemist ning strateegiliste otsuste tegemise võimet;
- oskama algatada, kavandada, rakendada ja kriitiliselt hinnata uurimis- ning arendustöid, mis viivad uute teadmiste ning protseduuriliste lahendusteni;
- oskama anda teaduseetilisi hinnanguid, saama aru teaduse võimalustest ja piirangutest, teaduse ühiskondlikust rollist ning inimeste vastutusest teadussaavutuste kasutamisel;
- suutma analüüsida sotsiaalseid norme ja suhteid, neile vastata ning tegutseda vajadusel nende muutmiseks;
- olema võimeline suuliselt ja kirjalikult esitama teadussuuna ja oma uurimistööga seonduvaid probleeme, järeldusi ja nende aluseks olevaid teooriaid nii erialaspetsialistidest auditooriumile kui ka erialaväliste inimestega suhtlemisel, argumenteerima ning osalema sellekohastes aruteludes oma õppekeeles ja oma erialal olulises võõrkeeles, sealhulgas avaldama originaalseid teadustulemusi rahvusvaheliselt eelretsenseeritavates teadusväljaannetes või kunstide erialadel loometöid rahvusvahelisele auditooriumile;
- oskama identifitseerida oma vajadusi uute teadmiste või oskuste järele ning toetama teiste õppimist nii hariduse ja teaduse kontekstis kui ka laiemal ühiskondlikul tasandil;
- olema pädevalt võimeline edasi andma oma teadmisi õpetamise, juhendamise või muul teel.
Varasemate Eesti ja NSV Liidu kvalifikatsioonide vastavus
Varasemate kvalifikatsioonide vastavus on määratud Vabariigi Valitsuse 06.06.2005 määrusega nr 120 „Eesti Vabariigi kvalifikatsioonide ja enne 20.augustit 1991.a antud endise NSV Liidu kvalifikatsioonide vastavus“. Nimetatud määruse põhjal saab varasema kvalifikatsiooni omanik või tema tööandja määrata kvalifikatsiooni vastavuse Eesti kehtivas kõrgharidusastmete süsteemis. Varasemas Eesti Vabariigi haridussüsteemis ja NSV Liidu haridussüsteemis saadud kvalifikatsioonide vastavuse määramisel on abiks väljaanne Eesti Vabariigi ja endise NSV Liidu haridust tõendavad dokumendid. Kvalifikatsioonide vastavus: juhend.
Varasemate kvalifikatsioonide määramisel on Akadeemilise tunnustamise agentuuri (Eesti ENIC/NARIC Keskuse) roll eelkõige nõuandev ning üldjuhul kvalifikatsioonile kinnituskirju ei väljastata. Juhul, kui Te ei saa abi määrusest ega juhendist ning vajate Eesti ENIC/NARIC Keskuse kinnitust oma kvalifikatsiooni vastavusele, siis tuleb keskusele esitada põhjendatud taotlus (täidetav arvutis, vajadusel laadige fail alla). Koos avaldusega tuleb esitada haridusdokument koos lisadega (diplom koos akadeemilise õiendi, hinnetelehe vms) ning isikut tõendav dokument.
Lõpetasin ülikooli Eesti Vabariigis. Kas minu kvalifikatsioon vastab magistrikraadile?
Määruses (§ 12 lg 1) loetletakse Eesti Vabariigis omandatud kvalifikatsioonid, mis vastavad magistrikraadile. Varasematest kvalifikatsioonidest on nendeks diplomeeritud spetsialisti ülikoolidiplom , bakalaureusediplom ilma bakalaureusekraadita, ülikooli kraadita diplom ja bakalaureusekraadi tõendav diplom (enne 1. juunit 2002 Eesti Hariduse Infosüsteemi kantud õppekava täitmisel). Diplomite näidised leiate eelpoolnimetatud juhendist. Kvalifikatsioon võimaldab juurdepääsu doktoriõppele.
Lõpetasin ülikooli NSV Liidu haridussüsteemis. Kas minu diplom vastab magistrikraadile?
NSV Liidu haridussüsteemis kõrgkooli poolt välja antud kvalifikatsiooni üldnimetus on spetsialisti diplom kõrgema kutsekvalifikatsiooni omandamise kohta. Vastavalt eelpoolnimetatud määruse § 5, loetakse NSV Liidu haridussüsteemis välja antud spetsialisti diplom vastavaks magistrikraadile. Sealjuures ei oma tähtsust, kas kõrgkooli nimetati ülikooliks, instituudiks, akadeemiaks või konservatooriumiks või millises liiduvabariigis kõrgkool asus. Diplomi näidise leiate juhendist. Kvalifikatsioon võimaldab juurdepääsu doktoriõppele.
Kas keskeriharidus vastab rakenduskõrgharidusele?
NSV Liidus või Eesti Vabariigis omandatud keskeriharidus ei ole võrdsustatud kõrgharidusega. Keskeriharidus ei olnud kõrgharidussüsteemi osa ning keskeriharidusega isikud ei oma kõrgharidust. Vastavalt määruse § 14 on üldkeskharidusel põhinev keskeriharidus kesk- ja kõrghariduse vahepealne haridus.
Õpingute jätkamisel võib kõrgkool üldkeskharidusel põhineva keskerihariduse õpinguid arvestada osana kõrghariduse esimesest astmest. Teatud tingimustel, kui üldkeskhariduse baasil kutsekeskhariduse (keskerihariduse) õppekava nominaalaeg oli vähemalt 2 aastat ja 6 kuud, võib kandideerida (rakendus)kõrgharidust eeldavale ametikohale. See aga ei tähenda, et kandidaadil on rakenduskõrgharidus.
Kui keskeriharidust asuti omandama pärast põhikooli (st põhihariduse baasil) ning lisaks kutsele on omandatud ka üldkeskharidus, vastab keskeriharidus keskhariduse tasemele (määruse § 4 ja § 9). Kvalifikatsioon võimaldab juurdepääsu kõrgharidusele.
Millised varasemad kvalifikatsioonid võimaldavad juurdepääsu magistriõppele?
Diplomiõppe diplom ja kutsekõrghariduse diplom loetakse vastavaks rakenduskõrgharidusele (määruse § 10). Rakenduskõrgharidusõpe on kõrghariduse esimese astme õpe. Mõlemad kvalifikatsioonid võimaldavad juurdepääsu magistriõppele samaväärselt kehtiva süsteemi bakalaureusekraadiga.
Millised magistrikraadid võimaldavad töötada teaduskraadi eeldaval ametikohal?
Enne 1. juunit 2002 Eesti Hariduse Infosüsteemi kantud magistriõppekava läbimisel anti kas teadus- või kutsemagistrikraad. Selline magistrikraad loetakse magistrikraadi ja doktorikraadi vahel olevaks kvalifikatsiooniks.
Kui ametikohal on nõutav teaduskraad, siis on kandideerimise õigus vaid teadusmagistrikraadi omanikul. Kui ametikohal eeldatakse Eesti teaduskraadi või sellele vastavat kvalifikatsiooni, siis võib ametikohale kandideerida lisaks teadusmagistrikraadi omanikule ja kutsemagistrikraadi saanud isik.
Bologna protsess
1999.aastal kirjutasid 29 riigi haridusministrid alla Bologna Deklaratsioonile. Kokkuleppe eesmärgiks oli luua Euroopa Kõrgharidusruum (European Higher Education Area, EHEA). Bologna deklaratsiooni kuus peamist tegevussuunda on:
- lihtsalt mõistetavad ja omavahel võrreldavad kõrgharidusastmed ja –kvalifikatsioonid;
- kahele põhitsüklile, bakalaureuse- ja magistriõppele tugineva kõrgharidusmudeli kasutuselevõtt;
- Euroopa ühtse ainepunktide ülekandmise süsteemi kasutuselevõtt (s.h. mitteformaalse ja informaalse õppe arvestamiseks);
- vaba liikuvust takistavate asjaolude kõrvaldamine;
- Euroopa koostöö edendamine kvaliteedi tagamise alal;
- Euroopa mõõtme soodustamine kõrghariduses.
Lisainformatsiooni Bologna protsessi kohta leiate Euroopa Kõrgharidusruumi ametlikult kodulehelt.
Viimati uuendatud 12.02.2024